mummitrollet <3 Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Både jordmor og fastlege mener at det rette for meg ville være å gå på svangerskapspeger. Jeg har en jobb med mye fart og aktivitet, og har nå fått bekkenløsning, så jeg skjønner jo at de ikke vil at jeg skal være på jobb. Men selv etter mye forklaring så har ikke jeg helt skjønt hva svangerskaps penger er. Går noen av dere på det? hvordan fungerer det? vil det bli trukket fra permisjonstiden slik at jeg mister permosjonen min?
sarahmor Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg får full svangerskapspenger. Det tar ingenting av permisjonen din nei. Og du bruker heller ikke av sykepenge perioden. Du får det om du er frisk men noe på jobben din gjør at det er fare for fosteret. I mitt tillfelle får jeg fremover lønnen min fra nav istedet for fra arbeidsgiver (men tror noen gir deg vanlig lønn,også får de fra nav istedet). Du kan få det frem til 3 uker før fødsel, altså frem til permisjonen begynner, da får du foreldrepenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå