Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nok litt over gjennomsnittet opptatt av kropp,da jeg jobber innen fitness. Nå skal jeg inn å ta ks om en måneds tid og det har jo blitt noen kilo på den ellers så trente kroppen. < har gått opp 12 kg allerede og endel er vann.

Hadde satset på vanlig fødsel og et strengt treningsregime for å få tilbake den stramme magen min etterpå. Med et ks må jeg vente lenger med å trene mage og er i tillegg bekymret for om det i det hele tatt er mulig å trene opp igjen avkuttede magemuskler og om arret vil være med å ødelegge skinnet sitt spenstighet.

Takker for evt svar jeg får:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du kan ta det helt med ro!!

Jeg tok ks får 3 år siden, og var vel litt redd for det samme som deg. Har alltid vert veldig stolt av kroppen min, og har jobbet hardt for den.

I det svangerskapet gikk jeg opp 33kg og magen min sprakk på kryss og tvers og så ikke bra ut i det hele tatt.. også ks i tillegg..

6mnd etter fødsel kunne ingen se på min mage at jeg hadde født.

(Det vil si, tok meg 8 uker å bli kvitt alle ekstra kg, faktisk uten å gjøre noe. Man skal jo ta det rolig etter et ks. Magen trente jeg gradvis opp fra 12 uke etter og begynte med di innvendige musklene nærmest ryggen.)

Btw,, de kutter ikke magemusklene dine ;)

Skrevet

Heisann :)

Jeg har to keisersnitt bak meg, og har ikke hatt no problem med magen.

Vi som trener mye fra før av, har mye lettere for å kommme tilbake i form etter svangerskapet.

Dersom du ammer, vil de fleste kiloene rase av deg i løpet av første måneden.

Og etter 3 måneder kan jeg nesten garantere deg at ingen ser at du har født en gang, selv om du ikke har kunnet trent mage enda. husk; det grunnlaget du har er der enda. Det gjelder bare å få bort overskuddsfettet, og det forsvinner fort! ;))

Jeg er mer bekymret for love-handles`ene jeg har fått under svangerskapet

:( Hvordan i all verden skal jeg bli kvitt dem etter fødselen - uten kirurgisk hjelp??? Ideer??

Skrevet

Fikk en sånn ekstra "valk" etter,men den forsvant og jo de kutter magemuskene dine under hasteks. Med planlagt ks så forskyver de dem (eller hva jeg nå ska kalle det). Har bedre tid da enn med hasteks for da MÅ ungen ut, Var iallefall slik til oss.

Du har ingenting å uroe deg over. Ja, det tok lengre tid å trene opp magemusklene, men det er fult mulig. Tok ikke så veldig lang tid før magen så bra ut.

Skrevet

Tusen takk for beroligende svar:) Ble litt lettere til sinns nå kjenner jeg, hører jo nesten bare om historier som ikke ender godt..

Når det gjelder lovehandles er det nok kondisjon i forb med skrå magemuskler og styrke av korsrygg som gjelder:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...