Gå til innhold

Hva mener dere om alkohol i rugeperioden??

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha innsetting i morgen. 3 egg ligger befruktet og venter på meg i Porsgrunn :)

Jeg tar meg et glass vin i kveld, og tenker at kanskje bør dette være det siste før eventuelt positiv graviditetstest?

Vil gjerne ha andres meninger og erfaringer på dette. Bør jeg holde meg helt unna alkohol nå i rugetiden, eller mener dere at det ikke er noe problem så lenge det er i moderate mengder, frem til eventuell positiv graviditets test? Vet at det er delte meninger om dette, men spør likevel :)

Fortsetter under...

Jeg kunne fint tatt meg et glass dagen før innsett, Men etter at eggene er inne dropper jeg nok vinen, Når vi hadde insaminering og ellers når vi har prøvd har jeg drukket alkhol frem til positiv test.Men føler at det er litt anneledes nå,

Etter innsetting lever jeg som om jeg er gravid. Det betyr at jeg ikke rører alkohol.

For min del tenker jeg: "Hvorfor skal jeg ta den risikoen?"

Jeg gjør det jeg kan for å legge forholdene til rette, og da er det å avstå fra alkohol det minste problemet mitt.

Så lenge vi holder på med forsøk holder jeg med unna både røyk og alkohol. Bare av prinsipp egentlig, tviler på at det gjør noe med et glass vin i ny og ne, men...

Tenker ikke på dette ellers men går liksom all in under forsøkene;-)

Så slipper jeg å irritere meg når forsøkene blir negative.

Ja, er i grunn helt enig med deg MK73...Så jeg kommer nok til å gjøre det- er bare at jeg deltar i en del representasjonsmoddager, men det problemet har jeg jo også de 12 ukene jeg vil holde en eventuelt graviditet for meg selv. Nei jenter, blir nok forhåpentligvis det siste vinglasset mitt på 9 mnd i kveld :-)

Annonse

Jeg spurte sykepleieren på klinikken før jeg startet med nesesprøyen, og hun sa at jeg skulle leve som vanlig mens jeg gikk på medisinene, og at det ikke var noe i veien med å drikke alkohol, men at jeg skulle gjøre det i moderate mengder. Hun mente at det var viktig å ikke bli hysterisk og stresse for mye med det. Men dette er som veldig mye annet veldig individuelt da. Etter innsetting syns jeg det er noe annet da.. Selv om det selvfølgelig er ulike meninger her også.

Jeg har holdt meg unna alkohol siden spraystart og mannen for holde opp når jeg begynner på sprøyter.

Men så er det ikke ofte vi drikker alkohol heller, så savnet er ikke der.

Det er snakk om 1,5 måned til og begynne med, å det synes jeg vi får klare .... eller ?

Min ærlige mening er at du bør holde deg alkoholfri under et svangerskap (les f.eks menneskets fysiologi så skjønner du hvorfor). Det ER skadelig med alkohol, uansett hva folk måtte mene. Hvis du virkelig har lyst på barn klarer du å holde deg alkoholfri i 9 mnd, det går fort. Hvis det er vin for kosen sin skyld, du savner - så får man jo alkoholfri vin som smaker veldig godt, og du kan kose deg sammen med de andre.

lykke til.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...