Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er veldig glupsk og vi har fått beskjed om å begrense mengden nan og at vi kan gi han litt vann heller...

Han er 2 mnd..

Kan vi vanne ut nan'en? i stede for å gi rent vann etter måltidene?

Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde du ikke gjøre. Jeg fikk det rådet av en HS som ble sparket (sier ryktene da i hvertfall), og da jeg nevnte det for min nye HS ble hun helt fra seg og sa at det tilogmed kunne være farlig. Var fare for underernæring og at man skulle mangle kontroll på barnets inntak, dessuten ville det ikke smake godt og ungen kunne finne på å nekte å spise og det ene med det andre.

Jeg synes dere burde gi mme i vanlig blandingsforhold og vannet i egen flaske:)

Skrevet

Har dere snakket med flere om dette å begrense nan? Eller har bare én helsesøster sagt det? Min er veldig glupsk, og jeg vet noen mener at man da bør begrense. Men har snakket med ernæringsfysiolog, venninne som er lege, helsesøster og produsenten av Hipp og alle mener de skal selvregulere selv om de drikker mye! Min drakk 1,3 liter per dag ca. fra han var to måneder, men fra han var tre og en halv begynte han å drikke mindre og nå drikker han mindre enn en liter for dagen, han er fire måneder. Bare for å nevne det. Om dere har snakke med flere så stemmer det sikkert at dere bør begrense. Men vil bare nevne det, for vet noen helsesøstre har hengt seg opp i dette at de ikke skal ha mer enn en liter for dagen. Da jeg var på tremånederskontroll var jeg redd helsesøstra skulle nevne at jeg burde begrense inntaket, så jeg sa til henne at jeg var redd for det. Da så hun overraska på meg og sa "jeg er litt gal, men SÅ gal er jeg ikke at jeg ber deg slanke babyen din!". :)

Skrevet

Hm, du spurte ikke om dette, så kanskje dumt av meg å legge ut om det. :) Men syntes bare jeg burde nevne det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...