Ennai Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Vurderer å kutte ut ammingen.. Ordnet meg med pumpe i går siden jeg synes jeg har fått mindre melk de siste ukene. Pumpet meg en liten time etter at jeg sto opp og fikk ut kun 60 ml tilsammen på begge bryst.. Pumpet meg igjen i kveld.. Satt i en halv time og fikk ut skarve 10 ml tilsammen på begge bryst :-S Hver gang lillegutt fikk bryst i natt, våknet han etter 45 min og ville ha mer mat:S Nå vet ikke jeg hva jeg skal gjøre.. Fortsette å amme og pumpe for å prøve å få opp mengden, eller gi opp etter 2 1/2 mnd kamp? Hva ville dere gjort?
Gjest JuniGull2010 Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Legger han bra på seg da? Hvis han legger bra på seg ville jeg ikke gitt opp. Hvis helsesøster blir bekymret ville jeg kanskje delammet. Jeg har fullammet i 4 mnd nå. Jeg får heller ikke alltid ut så mye når jeg pumper, men trøsten er at ungen faktisk får ut mer enn det pumpen gjør. Jeg sliter med å få til utdrivningsrefleksen når jeg pumper.. Må massere brystvorten og brystet, og er ikke helt komfortabel med det. En annen ting, hvis han vil ha mer mat innen det har gått 2 timer siden forrige amming, så tilby det samme brystet som du ammet på sist. Da får han i seg den fete ettermelka som metter mer. Og jeg regner med at du har forsøkt å dytte inn smokken om natten? Jeg hadde en gutt som ville amme hver 2.time til han var over 2 mnd, jeg slet veldig med å forstå når jeg skulle tilby pupp eller smokk... De virker ofte våkne når de går fra lett til tung søvn, så det er lett for å ta dem opp og tro de er sultne.
Ennai Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2010 Vi har ikke veid han etter at vi begynte med flaske, men før det gjorde han det. Det var hs som anbefalte ei flaske på natta så jeg kunne få sovet ut litt siden jeg var helt gåen. Jeg vet om det at baby får ut mer enn pumpa, men jeg har da ikke så mye melk når han ikke blir fornøyd etter å ha spist på begge brystene? Sliter hele tiden med dårlig utdrivningsrefleks.. Gutten han ligge i opp til 2 minutter før melka kommer.. Å tilby samme pupp etter to timer har jeg gjort fra starten, men siden han vil ha mat hver time og spiser fra begge bryst under sammen måtlid rekker jeg aldri å få fylt meg opp igjenn.. Smukk vil han ikke ha på natta, kun som når han begynner å bli smått sulten.. Tusen takk for svar
Vimse + gullene Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 det fins visst en nesespray som letter utdrivningsrefleksen. Har du prøvd den? Høres ut som du ammer mye, uten å få opp produksjonen nok. Ta en tur på helsestasjon og kontrollvei gutten din. Det går an å bare stikke innom og veie selv (det har vi gjort), ta gjerne en prat med helsesøster også hvis du føler for det. Ikke slit deg ut, gutten har fått mye god morsmelk til nå, så får du nesten ta avgjørelsen om hva du orker videre. Lykke til uansett
Trio? Skrevet 28. oktober 2010 #5 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg fikk også litt problemer med at produksjonen gikk ned og ble anbefalt å pumpe i mellom ammingene. Det funket ikke så bra syntes jeg. For det første ble det et stress og styr uten like og jeg kom meg jo knapt ut av huset før jeg måtte enten amme eller pumpe. I tillegg så ble gutten sær på pupp og ville helst ha flaske. Så jeg droppet pumpen og la han til brystet hver 2. time gjennom hele dagen i over en uke. Nattestid så la jeg han til brystet når jeg våknet med litt fylte bryster. For at gutten ikke skulle være sulten gav jeg han litt tillegg på kveldstid etter at jeg hadde ammet han. Nå ser jeg at han drikker stadig mindre og mindre av flasken med tillegg samtidig som han legger mer på seg for hver uke, hvilket betyr at han får mer mat fra puppen enn før... jeg håper jeg kan fullamme han en god stund til. Hvis det skjærer seg så får vi gå over på tillegg for vi skal ha det det godt begge to - en glad mamma er også viktig for gutten.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 28. oktober 2010 #6 Skrevet 28. oktober 2010 Thumbs up minius! Har gjort noe lignende selv, og det er veldig slitsomt, men absolutt verdt det! Kan anbefales:-)
Ennai Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 28. oktober 2010 Tusen takk for svar alle sammen Pumpet meg da jeg sto opp og fikk ut 110 ml,så håpet er ikke over enda! :-D skal fortsette med amming og pumping om hverandre ei stund til å se om det hjelper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå