Gå til innhold

Andregangsgravide - når kjente dere de første sparkene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjente "dytt" fra uke 11 men kunne gå dagevis før det kom igjen. Kjenner det samme nå bare kraftigere, har ikke vært i tvil en eneste gang. Er så utrolig kos å kjenne liv! Er ikke så lenge siden jeg har vært gravid heller så kan ha noe med at jeg kjenner det igjen så fort, har en sønn på litt over 7 mnd:) Er snart 14 uker på vei :)

I uke 15 med første, ofte :)

Nå ifra uke 13, som om noen dulter litt borti med pekefingeren sin på innsiden av magen, hehe.. Kan gå dager mellom hver gang her nå, er i uke 15+1 å det har ikke blitt noe sterkere heller, står på stede hvil..

Skal til jordmor for å skjekke hjertelyd, ble litt nervøs siden jeg sammenligner med broren som var turbo der inne :P

Annonse

Hei! Jeg kjente liv i uke 16 med første, men skjønte d ikke før i uke 17 at det jeg kjente var liv. Ble liksom ikke helt sikker:) mannen kjente det utenpå i uke 19. nå er jeg 14+4 og har ennå ikke kjent noe. Men har på en måte ikke kjent ordentlig etter heller. Med første lå jeg på ryggen første gang jeg kjente di "dultene". Dere som kjenner det rundt 14-15 uke, ligger dere og på ryggen når dere kjenner d? Merker jeg er litt mer nervøs denne gangen. Så jo et fint fint hjertet og spire som beveget seg på ul i uke 12, men skal bli godt å komme til legene igjen på kontroll 12 nov. Men d er jo eviiiiigheter til;-) så håper på masse "dult" før den tid!!;-)

kjennte liv i uke 16 med nr 1, denne gangen fikk jeg bekreftet at det var babyen jeg kjennte i uke 10 da vi var på ul...... hun så på skjermen, og jeg sa i fra når jeg kjennte "spark" det stemmte helt overens med babyens aktivitet, hun fosterlegen var VELDIG overrasket og sendte dette inn .... en slags rapportering for de som kjenner liv før uke 12..... så jeg kjenner MYE liv nå, er i uke 13+4 tror jeg..... det er mer når eg sitter, kjenner det bedre da, og så kjenner jeg det en stund etter jeg har spist!!

Hadde aldri trodd jeg skulle skrive dette, men jeg kjente liv nå for en liten uke siden og har kjent hver dag. Dvs fra 13 fullgåtte uker. Ganske kraftige dytt faktisk :) :) Dette er nr 3.

Med nr 1 kjente jeg liv fra ca uke 23

Med nr 2 kjente jeg liv fra ca uke 19

Kjente altså ikke liv før det faktisk viste utenpå ;)

Så dette er første gangen jeg har kjent tidlig liv :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...