Gå til innhold

setefødsel på meg ser det ut til..

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk svar på røntgen idag og det var visst god margin ble det sagt så da blir det vel setefødsel da.....kan IKKE si jeg gleder meg men ut må han...2937 gram estimerte de han til idag og 34 rundt hode...

noen FINE setefødsel historier å dele så suuuger jeg de til meg...ny ktr på termin dag om han ikke er kommet av seg selv da xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første kom med stumpen først og det var en drømmefødsel :))

Verken jordmor eller legen min klarte å kjenne hvilken vei hun lå, så jeg ventet på UL time... men så en dag, 5 uker før gikk slimprøppen og en uke etter gikk vannet. 5 t etter at vannet gikk var lillegull ute!

Da jeg ankom sykehuset tok la de meg ned på senga for undersøkelser av fosterlyd... kjapt kom riene og UL ble tatt og konstantert at hun lå i sete. Jeg benyttet meg av lystgass som tok toppene før jeg fikk epidural, noe som er prosedyre der jeg fødte. Jenta mi veide rett i underkant av 3 kg og jeg ble klipt, men ingen komplikasjoner av det eller andre ting i etterkant. Så jeg har en GOD fødselsopplevelse med ei som kom m stumpen først!

Masse lykke til t deg :)) Dette går helt sikkert strålende!

Skrevet

I det minste var det godt at du fikk svar på bekkenmål, og et positivt svar ved at det var god margin. Du har jo i så måte de beste forutsetninger da, med en ikke relativt liten baby :)

Du skal vel i tillegg føde på det sykehuset i landet hvor de har best og mest erfaring med setefødsel? Haukeland?

Kanskje jeg må tilfeldig på ferie i Bergenstraktene rundt termin, så jeg også får min setefødsel der.. :)

Dette går fint! De stabeistene av noen gutter vi har i magen skal nok komme ut i beste velgående!

Skrevet

1000 takk for flott historie!!:)) satser på at jeg kopierer den!!xxx men det er den saksen altså jeg er litt bekymret for og den bedøvelsen man får før den...settes den rett i en nerve??har jeg forstått rett da?det høres så jævlig vondt ut å bli klippet og stukket med nål der i det helligste:( men for all del får jeg en kopi av din fødsel så skal jeg vel være glad!:)))))

bicon: takk for pep talken:) du har jo faktisk rett i det du skriver nag haukeland,setefødsler osv...hmm...faktisk ikke tenkt på de tingene du nevnet:) thanx!!

dere har hjulpet masse jenter:) takk for linkene ladybug!

Skrevet

Jeg svarte på denne inne på Gravide slitere og, men hvor lang tid tok det før dere fikk svar på røntgen? Jeg skal inn til Ullevål på fredag for et evnt vendingsforsøk. Men vi har ikke bestemt oss for om vi skal gå for det eller ikke. Har ikke lyst på keisersnitt med mindre det er helt nødvendig, så da håper jeg i så fall at det er plass til setefødsel..

Bicon, var ikke du og fikk akupunktur? Jeg har time til det i morgen.

Skrevet

Lykkeliten:

Jo, det stemmer at jeg var til akupunktur i går, har enda gutten i sete, men i dag har han vært veldig aktiv, masse rare kuler på magen når han styrer rundt.

Skal igjen ha nåler i morgen, så vi får nå se da, men det er uansett verdt et forsøk... :)

Hvor mange ganger skal du, og hvor langt er du på vei?

Har de sagt noe om størrelsen på baby`?

Tøysekroppen:

Mente å skrive at du hadde en relativt lien baby i magen..hehe

Skrevet

He he, så bra, kanskje han er på vei rundt :-) Jeg var hos legen min i går, og da fikk hun meg inn til Ullevål nå på fredag. Men jeg tenkte jeg ville prøve akupunktur før evnt manuell vending, men jeg vet jo ikke om han rekker å snu seg en gang.. Jeg er 36 uker på vei og han er ca 2700 nå, omkrets rundt hodet fikk jeg ikke.

Hvor langt er du Bicon? Og er det noen av dere som har hatt vendingsforsøk?

Skrevet

Jeg er i dag 35+2, har ikke prøvd vending, men det må vi nok kanskje vurdere..

Jeg håper han tar finner veien rundt og legger seg slik han skal!!

Skrev en liten "bønn" til lillegutt for noen uker siden, kanskje sette den inn her å se om han lytsrer :)

Kjære lille gutten min...

Jeg vet ikke om dette nytter å si

men jeg prøver allikevel fordi

Du sitter på rompa i magen til mor

og nå begynner du å bli vel stor

Jeg skjønner jo at du koser deg godt

og jeg syns det til nå har vært innmari flott

Men nå lille venn, begynner mor å haste

At du fra nå av kan med hodet nedover raste

Det kan virke som du har like god tid som din far

som allting alt i siste liten tar

Jeg har på følelsen du der har pappas gener

tar livet med ro, uansett hva mamma mener

Vi skal nok klare det anyway

sammen er vi sterke, det vet jeg!

Hva enn du bestemmer deg for, gullet mitt

hodet opp, hode ned, valget er ditt!

Fra mamma

Skrevet

Det håper virkelig jeg også!! er veldig spent på hva de neste dagene kommer til å bringe..

Det var da et utrolig søtt dikt! :-) Kanskje jeg må lage en bønn til gutten min jeg og!

Hvilket sykehus skal du føde på?

Skrevet

Skal i ilden på sykehuset i Kr.sand, hva med deg?

Skrevet

Oslo og Ullevål her. Jeg vil gjerne høre hvordan det går med deg fremover. Synes det er utrolig vanskelig å bestemme meg for hva jeg skal gjøre..

Skrevet

Jo,det vil jeg gjerne, godt å ha noen likesinnede i en sånn situasjon.

Også du Tøysekroppen må holde oss oppdatert :)

Skrevet

Hei sanntøysekoppen! Vi har jo fått vesle gullet vårt, men jeg titter allikevel innom her for å titte etter hvordan det står til med deg ;) er ikke lenge til dere møter den lille gull gutten deres! Blir gullbabyer i Haugesund;) jeg vil betryggende deg med en fin setefødsel historie nylig fra Haukeland! En gammel skole venn av meg fødte i sete dagen etter meg på Haukeland. Hun syns fødselsopplevelsen var mye bedre enn med sin første, skrøt av et fantastisk team som gjorde alle setefødsels skremsels historier til en skam... Absolutt en flott opplevelse for henne. Håper du er like heldig, og det er du sikkert! Selv har jeg møtt på bare hyggelige leger og ikke minst dyktige leger i forbindelse med vurdering og utført ks! Lykke til;);)

Skrevet

jepp:)...vi får holde hverandre oppdatert vettu;)kommer nok med en fødselshistorie når den tid kommer vi også selv om det føles som om det ikke skal skje i nærmeste framtid.... får håpe jeg er en av de som bare plutselig må veldig føde hehehe:) for her er det i grunnen ikke noe som helst tegn på noe nært forestående 1 uke før termin....:/

eureca...takk fro at du titter innom og husker på meg da;) spent på å se gullbabyen som ble laget i haugesund ja hehehe:) hvordan er tilværelsen nå da?blitt 6 uker nå??:)

takk for oppmuntrende ord!! satser på at haukeland vet hva de driver med og passer godt på at lillebror ikke lider noe nød under fødsel og at jeg er like hel etterpå...xxxxxxxxxx..

Skrevet

lilegullet vårt er blitt 4 uker allerede i dag:) Tiden har gått kjempefort. Hun er verdens snilleste baby, stort sett fornøyd. har begynt å smile bredt til oss nå! Ellers har hun hatt en litt trøblete start, hun ble forkjølet bare 2 uker gammel og er det ennå. Hun ble innlagt på barneklinikken i 2 dager og fikk sondemat for å komme seg. Kom hjem i går, nå spiser hun godt selv igjen heldigvis. Ikke enkelt når du er så liten og blir syk... Hun ble nok mest sannsynlig smittet med et virus av pappaen sin som var syk fra hjemkomstdagen vår. Så anbefaler sterkt å skjerme den lille fra det som går ann å skjermes mot!!

En uke til termin!! Bare vendt, plutselig starter noe helt ut av det blå :) Lykke til med naturens under som du har like forand deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...