Gå til innhold

til dere som er nærmere termin.. ang modning og kynnere

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er snart medlem av 3. tri, 27+2 i dag, men føler jeg hører mer til her enn på 2. tri pga fare for prem fødsel. Får oppfølging annenhver uke og har gjort det siden uke 20. Siste måling onsdag for 1 uke siden hadde livmorhalsen til og med blitt 7 mm lengre.. hjelper med bekkenløsning som låser meg MYE mer til sofaen.

Har hatt noe kynnere, som selvsagt er normalt.. men nå har de kommet med vonde nedpress i underlivet samtidig.. litt som mensmurring, kjenner det virkelig nedentil.. dette har endret seg kun den siste uka.

Hvordan opplever dere kynnere dere som er nærmere termin? Kommer de med nedpress samtidig? Kommer de noe regelmessig?

I går kveld ble jeg litt bekymret.. da de holdt på 1 time før jeg klarte å gå de av meg. I dag tidlig startet det igjen, men gav segetter et kvarter. Jeg får komme inn på føden så snart jeg merker at noe ikke er som det skal være.. men samtidig så vil man ikek være hysterisk.. og det er jo positivt at jeg klarer å gå kynnerne av meg. Da er det jo ikek rier.. Men litt skummelt alikevel.

Hvordan opplever dere kynnere dere som er nærmere termin? Kommer de med nedpress samtidig? Kommer de noe regelmessig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har endel kynnere særlig på nettene,som de siste par ukene har vært "vonde",nederst i magen,når jeg ligger.

Når jeg sitter oppe så kjenner jeg de mest oppe i magen og de er ikke vonde..

Føler vel endel nedpress også mens jeg har de,når jeg tenker etter.

Kan godt være regelmessige (5-6 min mellom hver) i en time eller to av gangen.

Og er ikke alltid de forsvinner selv om jeg beveger meg fra sittende til liggende stilling heller..

Jeg har tre uker igjen til termin (men skal settes i gang om en uke til),så jeg regner med at det for min del er helt normalt at livmormuskelen trener seg nokså heftig nå,siden jeg tross alt er 37 uker og 2 dager.

Blir jo litt annerledes i ditt tilfelle,som ikke er så langt på vei ennå,så er sikkert lurt å benytte seg av retten til å få komme inn på føden om du skulle føle for det=)

Er jo noe som heter premature rier også,så kanskje greit å få sjekket at det ikke er det du har?

Uansett.. ønsker deg masse lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...