Gå til innhold

Jeg har født...

Anbefalte innlegg

Skrevet

....kanskje ikke et innlegg som er så vanlig her inne på Bli gravid!

Ettersom jeg frem til januar i år var "fast inventar" her inne, ville jeg dele min fødselshistorie med dere.

Selv var jeg prøver i "bare" et år, men det føltes lenge nok når det stod på.....hold ut flotte damer, spiren sitter etterhvert! :)

Natt til søndag kjente jeg meg urolig, jeg sov ikke godt og drømte mye rart...følte alikavel ikke at "noe" var i gjerde da det enda var 2 uker til termin!

Jeg stod opp da min kjære kjørte på jobben og begynte med å børste ene hunden (hadde planlagt at jeg skulle bade alle hundene den dagen, et ledd i den berømte redebyggingen)..

Kjente mensmurringer som kom og gikk ganske så tett, de ble vondere etterhvert...jeg fortsatte børstingen, mest i panikk over at jeg kanskje var kommet i fødsel og måtte forlate to av hundene ubørstet (!!).

Etterhvert forsøkte jeg ringe JM min, men hun hadde ikke vakt og jeg ble satt rett over til sykehuset (bor i liten kommune med kun en JM og 2 timers kjøretur til sykehuset).

Jeg forklarte dem om murringene og at jeg nå hadde blodig slim som kom...fikk beskjed at jeg kunne komme med en gang eller se det an et par timer og ringe de opp igjen.

Jeg valgte sistnevnte, mest av alt for å børste hundene ferdig og få pakket fødebagen (neida, den var jo selvfølgelig ikke pakket!!).

Ringte sambo på jobben, som kom hjem ca 1,5 time etter jeg ringte han...måtte få tak i avløser før han kunne forlate jobben, hvis ikke ville nok hele resturanten brent ned da fårikålen stod på kok! ;)

Da han endelig kom hjem var hundene ferdigbørstet og fødebagen så og si ferdigpakket (stolt av den ja, for alt det ble gjort mens jeg hadde kraftigere og kraftigere rier).

Jeg gikk i dusjen mens han pakket resten.

Klokken 16.15 ankom vi sykehuset og undersøkelsen kom frem til 3 cm åpning og rieaktiviteten var på ca hvert 4.minutt..babyen hadde det bra og sparket heftig! :)

JM reagerte litt da hun kjente på magen og hun mente at hodet ikke var godt nede i bekkenet (selv om JM min mente at hodet var godt festet tirsdagen før)..denne JM mistenkte faktisk at babyen lå helt feil, så hun ville dobbelsjekke med UL!

Joda, UL avdekket at babyen lå med hodet opp (!!) og at h*n lå på skrå i setet mitt...naturlig fødsel var utelukket og keisersnitt (mitt største mareritt) ble plutselig et faktum!

Merkelig nok tok jeg den nyheten bedre enn forventet...jeg følte meg utrolig godt tatt vare på hele veien og sambo fikk være ved min side og holde handen min mens alle forberedelser til KS ble gjort!

Ble trillet ned på operasjonsstuen og fikk satt spinalbedøvelse...

Klokken 17.41 var babyen ute og ble umiddelbart tatt med ut i et annet rom og pappa fikk være med....det ble litt hektisk der fordi h*n hadde lagt så vanskelig til i magen og de brukte noen forsøk på å dra babyen ut!

Etter knappe 2 minutter hørte jeg deilig babyskrik og kjente med en gang at pulsen min kom ned på levelig nivå..

Så spurte anestesilegen meg om jeg ville vite hva det ble...Svarte at jeg regnet med det ble en gutt (mtp statistikken i familien), men det kunne han avkrefte!

Ei DATTER, vi hadde fått ei DATTER....!!!

Så kom min kjære inn med datteren vår og la henne på brystet mitt.....begge gråt og kysset hverandre, og den nydelige datteren vår!

Oda Emilie ble altså født klokken 17.41 den 10/10-10 på keiserlig vis, hun veide 3078 gram og var 33 cm lang (de målte kun hode til rumpe ettersom de ikke kunne strekke henne ut pga måten hun lå på i magen)...

Hun er så nydelig, og vi klarer ikke se oss mette på henne (skal forsøke legge ut noen bilder på profilen min etterpå)..

Kom hjem på onsdag 13.oktober og vi koser oss..ammingen går stadig bedre og hun er (forsløpig) en veldig stille baby, nyter det så lenge det varer! ;P

*lykkelig mamma*

Klemmer fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye:-) Da forlot nok du "bli gravid" sidene omtrent da jeg begynte å vanke her:-)

Kos deg mye med den lille, tiden går så utrolig fort når de er små:-))

Skrevet

Gratulerer så kjempe masse med jenta Axinija :D

Har vært flere ganger innpå 3 trimester å sett etter deg, så utrolig hærlig at du er kommet i mål. Håper du kommer inn å oppdaterer oss om hvordan det går med dere og den lille.

Vi er et gjeng på gravide slitere som holder sammen, du må gjerne komme inn dit for å oppdarer oss.

Er nå i min 16 uke og alt ser bare strålende ut denne gangen :) Og kanskje får vi oss ei lita jente i april :)

Mange gode gratulasjonsklemmer fra meg :)

Skrevet

Gratulerer så mye!!!! Og lykke til videre:-)

Skrevet

gratulerer så mye. Koooos deg så mye med nurket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...