spirei2011ønskes<3 11pp Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Hei! Helt ny her inne, men har snoket masse rundt, og blir helt på tuppa av det kjenner jeg, ønsket om å bli gravid, og få en egen familie blir større og større for hver dag. Hjelper ikke spesielt mye at så mange rundt meg er gravide eller nybakte foreldre heller! Går siste året på sykepleieren nå, og har siden i fjor høst hatt lyst til å bli gravid. Men, siden livet mitt til nå har vært veldig "A4" og gått veldig greit, både med utdanning, økonomi og hele suppa, så kjenner jeg at jeg blir shaky i beina av å ikke vite hva alt innebærer... Det verste av alt må være økonomien, jeg er livredd for å ikke ha nok penger, og å kjøre alt rett i dass, for å si det rett ut. Uten grunn kanskje? Sitter her med samboer som har 100% fast jobb + provisjon, meg selv med agronomutdanning, og ferdig sykepleier i mai/juni 2011, og nesten garantert fast jobb der jeg hittil har jobbet som vikar. Ville det ikke passet bra å bli gravid sånn ca november/desember? (Som om det kan planlegges, haha....) Så kommer hetta da. Tenk om jeg ikke får fast jobb likevel? Så skal vi jo ta over gården etter foreldrene mine i 2014. Ha en 3-åring på slep oppi alt dette? Huttetu!? Men å vente til etter vi har tatt over gården? 2015?! VELDIG huttetu!! Alltid drømt om å være ung mor. Nå er jeg jo 22, midt i glansåra! Også vil jeg gjerne gifte meg, men det blir man jo aldri for gammel til, selv om jeg gjerne skulle gjort det så fort som mulig og, haha Etter å ha skrevet ned dette, så tenker den litt shaky kontrollfriken at det kanskje er nå det passer aller best å få nr. 1...? Skriver vel dette i håp om å få en tilbakemelding på om det er ett lurt valg eller ikke, jeg kan klare å vente lenger, men følelsesmessig så føler jeg meg veldig, veldig klar for dette nå..
Happy87 Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg sier bare begynn å prøv.. Jeg ble ferdig med studiene før sommeren og fikk et fast årsvikariat nå i høst.. Jeg kastet pilla i juli og prøver for harde livet:) Selv om jeg ikke har fast jobb å komme tilbake til så tar jeg det som det kommer.. Ønsket har vært stort lenge og nå kan jeg ikke bli gravid fort nok.. Hvis man går på p-piller eller andre hormoner kan det være vanskelig å komme i rett syklus igjen med en gang.. Først nå har jeg hatt eggløsning og venter på mens eller positiv test, 3mnd etter at jeg kastet pilla og uten mensen.. Så lenge du er følelsemessig klar så sett igang:) Det er godt valg og du virker veldig reflektert så dette skal nok gå som en drøm:)
spirei2011ønskes<3 11pp Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg går på pilla, og har også brukt den "uvettig" føler jeg, ved å ha latt være å ta placebo-pillene, altså har jeg kunn hatt menstruasjon 2 ganger dette året, da jeg fra før sleit med lange menstruasjonsperioder på opptil 12 dager. Men, nå har jeg igjen 4 piller på siste brettet i pakka, og vurderer nå sterkt å la være å hente ut ny pakke på apoteket! Sambo er helt enig, og har lyst på barn han og, men har ikke snakket noe særlig på det annet enn ironiske kommentarer i ny og ne. Men i det siste har jeg vært veldig frampå med barnepraten, og han sa i dag at han var klar nå og! Helt på gråten av glede var jeg da jaaaa
Happy87 Skrevet 27. oktober 2010 #4 Skrevet 27. oktober 2010 Så moro at samboeren er klar..Da er det jo ikke noe tvil..Det er jo bare å slutte idag..Det er så sinnsykt deilig følelse den dagen man hiver pillene og ikke skal ta de på en stund.. Håper virkelig at du ikke får like syklustull som meg slik at du kan begynne aktivt å prøve ganske med en gang.. Masse lykke til med prøvingen og så håper jeg du holder oss oppdatert.. Er mange hyggelig damer her inne å snakke med..Og spørre om alt mulig:)
Gjest Skrevet 27. oktober 2010 #5 Skrevet 27. oktober 2010 Hehe, har du lest kva du skriver? Du er klar, sambuaren din er klar, de har sikker inntekt og livet forran dokke. Køyr på!! De har mykje betre utgangspunkt enn vi hadde då vi vart gravide, likavel har vi ikkje angra eit sekund på gullklumpen vår! Ein kan ikkje planlegge alt. Enten det skjer no eller om 5år. Så det er berre å hoppe i det når ein føler seg klar. Det skal vere litt skummelt og spennande;) Ein vil aldri angre på dei barna ein får, men kanskje angre på dei ein ikkje fikk (som kan bli problemstillinga om ein ventar lengre enn ein ynskjer). Flott du skal ta over gard! Det skal vi og, om ein 5-6år. Og vi har alt ein 2åring "på slep" (og prøver på nr.2 i desember). Ingen problem, ser kun på fordelane. Ein har blitt vant med foreldrerollen før ein skal ta over eit gardsbruk. Då er det som regel mykje å lære, uansett kva bakgrunn ein har (og det kjem frå ei som er vaksa opp på gard og utdanna innan landbruk). Ung mor er og mykje fordelar med! Ein er som regel litt sprekare og orkar meir, og det blir sagt at fødslane er betre. Ikkje nøl, de vil nok ikkje angre:)
spirei2011ønskes<3 11pp Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 27. oktober 2010 Veldig godt å få disse tilbakemeldingene! Og er nå ganske bestemt på å begynne 1pp i november, om det lar seg gjøre Har brukt å få mensen når jeg skal tidligere, så håper klussinga mi med piller ikke har gjort ting vanskelig for oss =/ Som andre skriver her inne, når man først vil ha barn, så skulle det helst ha skjedd i går! Alltid vært livredd for å bli gravid tidligere, og nå skulle jeg ønske termin var om to uker, haha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå