Mammahjertet <3 Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg irriterer meg litt over at pappaen i huset ikke "gidder" å lese en pappabok(den heter Verdens beste pappa) som en svoger lånte til han da det ble kjent at han skulle bli pappa. Dvs... han har kanskje lest to kapittel selv om vi har hatt boken i huset i åtte måneder. Er gubbene deres flinke til å lese litt tips og råd i slike bøker? Eller er det nesten bare dere mammaene som gjør det? Han er en snill og flink pappa altså. Det er bare at enkelte ting som står i bøkene er veldig greie å ha lest om. Grr... litt irritert i dag.
Gjest Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Haha, nei du, forsøket på å få ham til å lese pappabøker ga jeg opp ganske raskt. Men han er veldig åpen for å høre når jeg forteller ham noe jeg har lest da, så det er ikke interessen det står på, bare at han ikke gidder å lese det selv.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 27. oktober 2010 #3 Skrevet 27. oktober 2010 hehe nei, absolutt ikke! ) men flink pappa uansett da =)
*LillaMeg* Skrevet 27. oktober 2010 #4 Skrevet 27. oktober 2010 Haha, min leser så å si ingenting.. (Han leser ikke engang vimenn..) Han hadde nok ikke åpnet en pappabok.. Han leste faktisk og var intressert i Uke for uke sidene i en sånn babybok da.. Men ellers så nei.. Men han bryr seg om hva jeg leser, og han spør kamerater\kollegaer med barn om han vil ha tips og sånt.. Syns det er like greit, ikke alltid det i bøkene stemmer for oss..
Mammahjertet <3 Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2010 Jaha! Så det er ikke bare pappaen i huset her som er slik ;-) Jeg kan liksom ikke skjønne hvorfor han ikke gidder heller. Jeg har jo lest alt mulig greier og tråler nettet etter nyttig informasjon. Godt å høre fra andre i samme situasjon i hvert fall ;-)
Gjest JuniGull2010 Skrevet 27. oktober 2010 #6 Skrevet 27. oktober 2010 Pappa`n her i huset har faktisk lest 3 lettleste pappabøker... Han fikk en (verdens beste pappa) og har fått låne to. Men disse bøkene leste han mens jeg ennå var gravid. Jeg tviler på at han hadde orket å lese noen i dag. Det blir liksom litt mye babyprat noen ganger, så jeg er glad han leste dem før fødselen! Men han titter gjerne litt på nettet da, hvor han leser om utvikling og slikt.
EgG Skrevet 27. oktober 2010 #7 Skrevet 27. oktober 2010 Tror gubben hadde flirt godt av meg hvis jeg hadde kommet med noe sånt. Men nå leser ikke jeg mammabøker heller. Tror man kan bli litt smågal hvis man skal gå etter "boka" for nå er det sånn at bøkene sier så mye forskjellig. Har tro på sunt vett jeg. Pappen leste den boka hvor det sto om babyen utvikling i magen fra mnd til mnd. Men det er det eneste vi har lest.
Snuppa! Skrevet 27. oktober 2010 #8 Skrevet 27. oktober 2010 Nei, det gjør han ikke. Men det gjør ikke jeg heller så kan vel ikke klandre han for det..
hol(L)y COW Skrevet 27. oktober 2010 #9 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg ga "verdens beste pappa" i kalendergave i desember i fjor. Og for å si det sånn - han hadde ikke lest den ut da jeg fødte i april... bare skummet ett par kapittel fordi jeg sa han skulle. Uansett så LOVTE han på tro og ære å lese den ferdig etter at jeg hadde født. Men..... Den tredje dagen vi var hjemme med nurket skulle pappaen skifte bleie på soverommet. Idet han tar av bleia kommer det en skikkelig rakettflytebæsj fra mini som fyker tre meter gjennom rommet og lander på nattbordet.......................... OPPÅ VERDEN BESTE PAPPA BOKA! Jeg lo så jeg grein, og boka - den havna i søppelet! Hehe.... og pappaen han var.... DRITgla (Takk og Gud sprutet ikke monsterdiarebæsjen ti centimeter til venstre for verdens beste pappa - for der lå det en stabel med bibliotekbøker som jeg lånte da jeg starta på permisjonen......)
sthans Skrevet 27. oktober 2010 #10 Skrevet 27. oktober 2010 Nei, dessverre. Og jeg er LITT lei av de hjemmesnekrede teoriene han kommer med istedet. Men han er totalt sett superflink, så kan egentlig ikke klage. Men synes det er rart at man ikke ønsker å tilegne seg litt kunnskap på egenhånd? Ja ja, godt han er lydig når jeg korrigerer ;-)))
Hanna30 Skrevet 28. oktober 2010 #11 Skrevet 28. oktober 2010 Hehe, nei! Men han hører sånn halvveis på når jeg forteller ting jeg har lest (later iallefall som), og han er en flink pappa:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå