Gå til innhold

sykehuset etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge er det "normalt" å være på sykehuset etter fødselen den første gangen?

hvis det er normal fødsel ?

jeg skal føde på A-hus. om noen har erfaring derifra ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på sykehuset. På St. Olav er gjennomsnittlig liggetid for førstegangsfødende 60 timer ved normal fødsel.

Jeg fant den siden her, og her sto det litt om hvordan det gjøres på A-hus http://www.ahus.no/modules/module_123/proxy.asp?C=1165&I=17643&d=2

St. Olav er også et såkalt mor-barn-vennlig sykehus, så jeg regner med at de 60 timene, som er gjennomsnittet der, er nok til å følge punktene fra WHO/Unicef :)

Skrevet

tusen takk miss snow :)

Skrevet

Miss Snow, - st.olavs mistet sin "mor-barn vennlige sykehus" status for mange år siden (det sa de iallefall når vi var der i 2008), men de "drev jo som før så det spiller jo ingen rolle".

Ellers stemmer 60 timer ganske bra for oss. Regner med at vi blir kastet ut før denne gang...

Gjest ________
Skrevet

jeg har lyst hjem fortest mulig, liker ikke å være på sykehus.... har hørt om noen som drar bare et par timer etter fødsel, men vet ikke helt om jeg tør siden jeg er førstegangsfødene og ikke vet så mye om nyfødte

- hvis jeg drar samme dagen må jeg jo tilbake for at dullet skal bli tatt alle prøvene på uansett

Skrevet

Hmmm.. Det står på siden til barsel at de er det (sjekka nå). Men samma det - de tar vel like godt vare på oss uansett om de har en tittel eller ikke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...