Gå til innhold

Herding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mor sier jeg må være flink til å herde brystvortene nå før fødselen. Har det noe for seg?? Og hva gjør dere for å herde i så fall?? Har også hørt at det kan være lurt å bruke ullinnlegg allerede nå før fødselen for å forebygge betennelse og å herde - noen meninger?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mentha♥med kul på magen♥
Skrevet

Jeg fikk også råd fra svigermor om å herde, men har fått høre delte meninger herfra om hvorvidt det har noe for seg. Tror det varierer litt ettersom hva man gjør og hvor flink man er. noen har kanskje ikke behov for det heller?

Jeg bruker skrubbevotten i dusjen, noen sekunder hver gang. Synes det hjelper! Og så smører jeg med jordnøttolje etterpå. Uansett kan det ikke skade, tenker jeg, så da gjør jeg det heller :)

Ullinnlegg er visst veldig fint å bruke hvis du fryser, for å unngå brystbetennelse. Har ikke begynt med det selv ennå, men det blir nok når kulda setter inn for fullt her :)

Skrevet

Jordmora mi sier at det bare er tull at man skal herde brystvortene. Man får ikke "hard" hud der uansett. Bare sår. Men har ikke noen erfaring på området selv.. :-)

Skrevet

hvis ungen ammer riktig skal man ikke bli sår i det hele tatt. viktig at ungen gaper skikkelig under amming og får "tak" bak selve nippelen og ikke suger. Melka kommer uansett. vil tro slik "herding" bare gjør at man blir sår før man faktsik begynner å amme...

Skrevet

Jeg har hørt at man skal være forsiktig med herdig fordi det kan stimulere til å starte en for tidlig fødsel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...