Gå til innhold

Flere mammadalter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er straks ett år, og jeg har vært hjemme med henne helt til nå. Mannen min jobber mye, og har ikke mulighet til å ta full pappaperm, men skal ha halve dager noen uker fra nå.

Datteren vår har blitt helt ekstremt mammadalt. Nå er det sånn at hun vrir seg som en kålmark hvis han skal skifte bleie på henne, hyler og nekter å spise hvis han skal gi henne mat, og bare skriker hvis han skal legge henne. Så for enkelhets skyld ( pluss at mannen min jo er mye borte) har jeg gjort det meste.

Likevel, jeg orker ikke å ha det sånn, så nå må vi gjøre noe.

Spørsmålet er hva og hvordan?

Skal jeg bare dra ut av huset så han får vært alene med henne når hun skal ha mat, for eksempel? Tipper hun da kommer til å skrike så mye at han ikke får i henne noe.

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe tips, desverre. Men det du opplever er veldig vanlig når de er rundt året. Det er viktig å la pappan prøve seg alene ja. Men da tror jeg du burde dra ut en liten stund før måltidet, så hun rekker å bli vant til at bare pappan er der og sånn at hun har tid til å roe seg. For om du drar omtrent i det øyeblikket maten kommer på bordet vil pappan neppe få i henne noe.

Til slutt en liten trøst; det blir bedre! Det går litt over sånn etterhvert :)

Skrevet

Hehe, sånn er min og hun nærmer seg to!! Har ingen gode råd og tips dessverre, men du kan trøste deg med at det antageligvis er verst mens du er i rommet. Jenta min er KUN mammadalt når jeg er i nærheten, og klenger som verst da. NEKTER å stå opp med pappa om morgenen *sukk* Det er nok verst for mor skal du tru ;)

Skrevet

Ville late far og dotter fått tid åleine no når han skal ta litt perm, så får du litt tid for deg sjølv og :-) Her er ikkje pappaen noko problem, dei har vore mykje åleine frå starten av, men bestemødrene som han ikkje ser like ofte har ikkje fått skifta bleie el når eg er tilstades. Når dei passar han åleine går det heilt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...