Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 hei, fødte en stor gutt for 10 dager siden. 4500g. Føler meg fullstendig mørbanket nedentil. fikk en 2.grads perinealrift + to mindre rifter vaginalt (noen cm). jordmor som sjekket meg dagen etter kommenterte at jeg var helt mørkeblå og lurte på hvor lenge de egentlig hadde latt meg ligge å trykke. trykket vel i ca 1.5 t før han var ute og virket som om hun mente jeg burde ha fått litt drahjelp. Jeg føler meg bitte litt bedre enn de første dagene, men ikke mye. det er vondt å sitte (på badering) og det er vondt og gå. Føler meg best om morgenen med en gang jeg har stått opp. Da har det ikke vært noen belastning på området. Jeg hadde trodd det skulle være en gradvis forbedring men bortsett fra de to første dagene føler jeg at det står på stedet hvil. Håper i mitt stille sinn at noen som har vært igjennom dette før kan forklare at det er normalt og at man blir bra igjen. Er det noen andre som har hatt veldig vondt over en lengre periode men allikevel blitt ok nedentil. og hvor lang tid tok det? For de som rir føles det på en måte litt som om man ha tatt seg en 8 timers ridetur etter å ha vært borte fra hesteryggen i 10 år. en blanding av det og influensaverk kanskje. Håper noen har anledning til å svare.
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Trykka du i 1,5 time uten hjelp???? Kjære vene.... Kjenner jeg blir dypt sjokkert her jeg sitter selv om jeg jo absolutt ikke skal være den som svarer deg siden jeg ikke har opplevd det samme å håper virkelig jeg slipper.. Men at du føler deg mørbanka er absolutt ikke rart altså for at en skal ligge med pressrier å holde på i en og en halv time med å få pressa ut et barn på 4,5 kg det er sannelig meg mangel på kompetanse blant de inne på føden mener nå jeg. Å lykke til til deg GRATULERE med gutten kjære du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå