Kicam Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Hei! Jeg har fått henvisning til lap i november, og regner med at cystene skal bli fjernet.. Er det noen her med PCOS (som prøver å bli gravide) som tok lap og ble gravide etterpå? Bør jeg grue meg til inngrepet? Er ikke så glad i tanken på narkose osv. så må innrømme å si at jeg gruer meg.. Men ønsket om barn er så sterkt nå, og jeg orker snart ikke mer.. Håper på mange svar:)
Gjest ♥h_ønsker baby♥2pp med pergo Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Hei. Jeg skal også til lap før jul. De andre her inne syns det gikk helt fint, så da satser jeg på det Gruer meg til narkosen og det etterpå. Men det går nok bra med oss begge Men jeg klarer ikke forestille meg at det blir en positiv test noen gang... Det er helt uvirkelig om det skulle skje! Masse lykke til!!!!!!!
Kicam Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2010 Da er vi to, den narkosen virker ikke så morsom, og hvertfall ikke dagene etterpå:/ Menmen, alt for å øke sjansene bittelitt for å bli gravid.. Men skjønner hva du mener at det virker helt uvirkelig, kan aldri se for meg at jeg er en av de heldige som får se en positiv test noen gang:/ Masse lykke til til deg også
lindynatt Skrevet 27. oktober 2010 #4 Skrevet 27. oktober 2010 Hei. Har hatt lap men fikk ikke fjernet cystene. Så det hjalp ikke for min del. Men en bekjent av meg hadde 5 ivf/icsi og hormonbehandlinger osv bak seg, uten noe som helst. Fikk cystene fjernet, ble gravid ganske kjapt på naturmetoden.
NurseBe Skrevet 27. oktober 2010 #5 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg var til lap i mars hvor de brant hull i begge eggstokkene pga cystene og sjekket ellers at alt annet var ok. Da hadde vi prøvd i 2 år med metformin og pergotime uten hell. Selve inngrepet gikk veldig fint, og jeg hadde lite smerter etterpå. Det som var verst var luftsmertene jeg hadde i skuldrene noen dager etterpå pga gassen som ble brukt under inngrepet. Jeg grudde meg også til narkosen, men det var egentlig en behagelig opplevelse. Spiren satt på første forsøk etter lap og nå skal vi bli foreldre i januar, så ja, inngrepet hjalp meg Lykke til!
th3r3s388 Skrevet 28. oktober 2010 #6 Skrevet 28. oktober 2010 hei, jeg har oxo hatt lap nå nylig, er ca en måned siden. jeg kan si at det ikke er noe som helst å grue seg for. jeg hadde ikke noe negativt inntrykk av narkosen, eneste var at jeg var veldig trøtt etterpå. hadde heller ikke noe smerter nedentil etterpå, men jeg slet veldig med luft smerter pga gassen. det satte seg i skuldrene mine å ble der ca 4-5 dager. jeg har slete med at jeg ikke har hatt mensen, å etter inngrepet har jeg hatt både mensen å eggløsning. det har ennå ikke blitt noen spire på meg, men legen min sa at jeg var veldig fruktbar nå dem neste 6 månedene. så hittils har alt virket for meg, får håpe at spiren sitter ved neste eggløsning så du har vertfall ikke noe å grue deg til. det går veeeeeeldig bra masse lykketil :D:D
AngelWichBaby Skrevet 29. oktober 2010 #7 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg ble gravid første gang 9mnd etter inngrepet .. fikke en flott jente 16.mars.Så nå 7mnd etter fødsel ble jeg gravid igjen;D venter en liten til sommeren:D
Træægtrønder`n :) Skrevet 30. oktober 2010 #8 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg var inne for lap i januar der de brant hull i eggposene mine. Hadde da prøvd tre runder med pergo uten resultat. Ble gravid på første forsøk etter opersjonen, og har nå fire uker til termin. Grudde meg så utrolig til narkosen, men det gikk kjempebra. Fikk en halv sovetablett som gjorde at jeg slappet godt av. Og i tillegg var sykepleierne der kjempesøte:) Narkosen var bare deilig, og jeg reagerte ikke på den i det hele tatt. Et lite tips er å ha med noen når de kommer for å gå gjennom operasjonen etterpå. Kirurgen min kom i alle fall innom for å fortelle resultatet, men jeg var rimelig groggy så husker ikke helt hva han sa. Jeg var veldig opptatt av å gi komplement for at de hadde gjort så bra en jobb.. Hadde litt blødning i underkant av en uke og noe luftsmerter i skuldrene. Var sykemeldt en uke, og glad for det.
Kicam Skrevet 2. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 2. november 2010 Så koselig å høre:) Skal sørge for at minkjære er i rommet når vi får tilbakemelding på operasjonen:p Kjempeglad på deres vegne, og hvis du venter deres første i november, så er det rett rundt hjørnet:) Gratulerer! Takk for svar:)
Kicam Skrevet 2. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 2. november 2010 Tusen takk fordet:) Teller ned dagene til operasjonen nå, etter alle de gode tilbakemeldingene fra dere:) Men hvorfor er du veldig fruktbar de 6 neste mnd? Håper dette funker for meg også, og du må gjerne si ifra hvis spiren sitter ettehvert;) Tusen takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå