Gå til innhold

hva betalte du for brudebuketten din?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når skal du gifte deg? Hadde håpet vi skulle få det til neste år ,men det blir ikke før 18august 2012.Har det meste klart allerede =)

er auksjon på adressa. gavekort til 5800 .startsummen ligger på 2800.Lurer på om jeg skal legge inn bud..usikker

Annonse

Jeg ville ha en enkel bukett med karlaer og hadde kjøpt inn naturfarvet silkebånd.

Foreldrene mine dro ut og kjøpte buketten noen timer før bryllupet til vanlig bukettpris(ca.100-150 kr) og de betalte for den.

Så da betalte jeg kun for silkebåndet.

Hun i blomsterbutikken bant de fint uten ekstra pris når foreldrene mine fortalte at det var til ett bryllup.

Annonse

Hei.

Ville bare tipse om at da vi giftet oss, oppdaget jeg ved en tilfeldighet etter tips fra en venninne at en kan halvere utgiftene ved å unngå følgende:

1. Ikke pek på bilde av en ferdig bukett i blomsterbutikkens album, og si at den vil du ha - den er såkalt egendesign for butikken, og koster tilsvarende (du betaler for designet, blomstene og selve oppbindingen).

2. Forklar i stedet hva du ser for deg, UTEN å se på noen bilder, ta dere en runde i butikken og se på ulike blomster - bli så enige om hvordan buketten skal lages, fortsatt uten å se på noen bilder. På denne måten betaler du kun for blomstene og oppbindingen - jeg sparte ca. 50% på dette kontra det første alternativet.

Dette var vanlig i alle butikkene i vår by, viste det seg. Sjekk om det samme er tilfellet der du bor!

Lykke til :)

Tror mamma betalte ca 2500kr for min bukett, da var to små brudepike-buketter, blomster til gutta/ mannfolka (5stk), noen ekstra roser til bordene og litt ekstra. Fikk vel en fin pris pga at det var lokalt hagesenter og en blosterdekoratør vi kjenner. Hadde en nydelig bukett som var dråpeformet, med hvite roser, lys rosa/lilla fresia, litt grønt, perler osv...var utrolig fornøyd. Jeg så den ikke før på bryllupsdagen og mamma overraska meg med den, jeg hadde selv tenkt å ha en enkel lilje pga at jeg syntes det var så dyrt med bukett.

Kanskje 150-200 totalt. Gjekk til det lokale gartneriet og bestilte champagnefarga roser, og spurte om dei kunne sette saman ein bukett av røssløyng med nokre roser innimellom dersom eg kom med lyng. Det kunne dei naturlegvis gjere, og for å lage bukettar tok dei kr 1,- pr blomst for arbeidet.

Betalte vel ca 50 kr i lyng (litt for seint på året til å plukke sjølv), 100 kr i roser og kanskje 30 kr for arbeidet :o)

ca 150 kr.

Kjøpte FairTrade roser på COOP, var tilbud på buketter med 20 roser til 49kr stk

Bandt den sammen med brudepike bukettene på morgenen, hadde aldri gjort det før, men det var ganske lett og gikk veldig bra!

Vi hadde ett stramt budsjett i bryllupet vårt og sparte inn penger der vi kunne slik at vi hadde råd til drømmedagen vår;)

Bor du i Oslo?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...