Gå til innhold

Er helt ferdig med å få barn, men klarer liksom ikke å forsone meg med tanken... Andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm... lurer på om jeg noen gang vil føle at "jo, jeg er definitivt ferdig og ser fram til neste stadiet i livet mitt med barna mine!" Jeg har 4 barn i alderen 5mndr til 6 år, og det er travelt, hektisk og fantastisk! Jeg ser jo fram til at minsten skal bli større, endelig få sove på nettene, slippe bleier etterhvert, finne på fam.aktiviteter for "større barn" osv. Samtidig syns jeg det er utrolig trist og vemodig at jeg aldri mer skal få oppleve den følelsen av å finne ut at jeg er gravid, selve sv.skapet, fødselen, baby...

Jeg tror vel kanskje at om 3 år har jeg alt det "andre", og syns det er godt å være ferdig med de første småbarnsårene, men akkurat nå virker veien til det stadiet ganske så lang! Hva tenker dere andre som også er ferdig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker litt som deg. Har tre barn, 5år, 2 år og 5 måneder, og vi har ikke planer om flere. Mannen min synes 3 holder, mens jeg er mer usikker og vil holde mulighetene åpne for en til etterhvert. Men jeg savner ikke graviditeten, og kommer ikke til å savne spebarnstiden selv om jeg koser meg veldig med babyen nå. Ser også frem til neste stadiet med andre aktiviteter, større barn, nattesøvn (!) osv. Tenker endel på det og vingler frem og tilbake. Føler noen ganger at hodet og hjertet ikke er enig i denne situasjonen:)

Skrevet

Å ja da, helt likt her!! Har tre barn, minste på 10 mnd. Skal ikke ha flere, da hadde nok mannen rømt! Men jeg har jo ikke noe planer om flere jeg heller. Men samtidig er det som du sier veldig vemodig å tenke på at jeg aldri mer skal være gravid og ha en liten nyfødt baby. Til og med en fødsel kunne jeg tenke meg å oppleve en gang til, jeg er kanskje litt merkelig jeg da, he he! Det er så utrolig koselig med en liten baby i magen som sparker! Og enda bedre når en endelig har fått den lille babyen sin i armene og alt er bare perfekt:-) Fornuften sier at tre barn er nok, men innerst inne tror jeg at jeg alltid vil ønske meg en til, selv om jeg oppriktig mener at nå er vi ferdig. Tror det er mange som har det sånn.

Skrevet

Ja, er nok ikke alene... skulle stoppe etter 3.mann her også, og var like vemodig da... så snek lillegutt seg inn som en bonus, og selv om jeg ikke var helt klar for det og brukte lang tid på å vende meg til tanken på å bli 4 barnsmor, er jeg selvfølgelig kjempeglad for det nå!

Mannen skal sterilisere seg, må gjerne bare få det gjort i en fei, da er liksom alle muligheter over, he he!

Skrevet

har også tre barn i alderen 9 mnd og 6/snart 7 år. har så lyst på enda et lite barn jeg stoooorkoser meg med minsta! mannen er vel litt usikker selv om jeg føler at han enda ikke er klar for å si at nei nå er det nok. til og med venninna mi syns at han virker usikker :D så vi får bare vente å se hva tiden bringer :)

Skrevet

Jeg har to barn og skal helt bestemt ha ett tredje. Ikke ennå da, men hvis alt går vår vei, om 4-5 år (da begynner størstemann på skolen). Tror jeg aldri kommer til å forsone meg med at jeg bare skal gjennomgå dette fantastiske mirakelet en gang til. Synes alt er trivelig - fra prøveperioden, til å oppdage at man er gravid og deretter svangerskap, fødsel, spedbarnsperioden.. Men tror vi er enige om å stoppe på tre.

Nå skal jeg forsøke å nyte at jeg har to velskapye barn, så får vi ta framtiden som den kommer ;-) min mor sier hun savner følelsen av å gå gravid/få barni en alder av 60! Tror mange av oss aldri helt vil gi slipp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...