Gå til innhold

Når var det man kunne begynne å gi brødskive? Hva får deres små til frokost/lunsj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo en stund til, men nå gir vi litt grøt formiddag og kveld.

Men når man går over til å gi grøt til frokost, hva gir dere da til lunsj, i forhold til alder?

Mange spm fra meg i dag (lite søvn gjør noe med hukommelsen/hjernen :-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte ikke med grøt, men med frukt for deretter å gå over til grønnsakmos/middag. Jeg har begynt med litt grøt nå nylig. Til lunsj er det oftest amming og frukt (enten banan eller ferdig mos) her i huset (hvis han da vil ta puppen). Du kan jo prøve fruktmos eller grønnsakmos til lunsj? Jeg har prøvd ut små brødbiter og gutten min elsker det (han er bare 5 mnd men er så ekstremt interessert i det vi spiser). Han klarer fint teknikken med å få det i seg (klarte det fra første bit). Men tenker at jeg venter til 6 mnd før det blir et måltid ut av det for det er en del salt i ferdig brød (jeg baker ikke selv) og litt melk i noen brød også. Det vil også være en del salt i pålegg dersom man har det på.

Skrevet

Takk for svar. Vi er litt tidlig ute med mat pga litt styr med amminga. Da kan jeg etterhvert prøve mos av frukt/grønt til lunsj.

Skrevet

Her i huset innførte vi grøt til kveld ved ca 4mnd.

Så tok vi fatt på middag ved ca 5mnd, dette til middagstid.

Ved 5,5-6mnd begynte vi med små små smaksprøver på brød.

Ved 6,5mnd spiste hun brød til lunsj.

Da hun ikke ville ha mme til frokost lengre tenkte vi å ta grøtmåltid nr.2, men det ble ikke godkjent av vår lille regjering. Så da ble det brød til frokost fra ca 7,5mnd. Hun har kun 2 tenner, men det går veldig fint likevel. Spister grovt brød med hele korn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...