Gå til innhold

hvordan kjennes bekkenløsning ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil prøve å forklare?

Fortsetter under...

Skrevet

Kan bare si hvordan det kjennes ut for meg: det begynte som smerter i korsryggen når jeg var lenge på beina. Etter hvert som det ble verre fikk jeg stråling nedover beina og i hoftene. Jordmor avviste først av det kunne være bekkenløsning siden det bare satt i ryggen, ifølge henne skulle man ha smerter i lysken også. Nå er jeg sykemeldt på grunn av bekkenplagene, men det sitter fortsatt mest bak og i hoftene men strålinger nedover beina, så det er veldig individuelt. For meg er eneste løsningen å holde meg i ro for å ikke få store smerter, for andre hjelper det å holde seg i aktivitet....

Skrevet

Bekkenløsning kan sitte på to steder, jeg hadde det ene stedet på den ene siden og på det andre stedet på den andre siden.

Det vanligste stedet er mellom beina og mot lysken. Der kan det faktisk kjennes ut som om bekkenet er løst og gnikker litt innimellom. Dette er den delen som går lettest tilbake når babyen er ute.

Det andre stedet er midt på rompeballen. Der kjentes det ut som en tretthetssmerte som strålte både opp og ned og rundt og rundt. Det var denne delen som gjorde at jeg slet med å sitte lenge men også slet med å røre meg mye.

Skrevet

Takk!

Jeg ble litt usikker på om det er det som har begynt å plage meg. Etter mye gåing har jeg hatt en lang natt med mye smerter i korsryggen.. og de fortsetter utover dagen. Er mitt 2. sv.skap men er bare 13 uker. Var ikke plaget med ryggen før uke 30 sist gang.

Skrevet

Jeg hadde plagene midt fremme på skambeinet, og på ene siden i lysken(sånn rett ved siden av vagina). Dette var bekkenLØSNING.

Men i andre svangerskapet hadde jeg ikke dette. Da hadde jeg bekkenLÅSNING bak i korsryggen. Jeg trodde det var bekkenløsning, men tok en telefon til en kiropraktor, og han fant at det var en låsning. Han fikset det, og jeg hadde ikke mer bekkensmerter resten av svangerskapet :)

Smertene kjentes ganske like i begge tilfeller, men de satt på ulike steder. Og låsning kan fikses, men det kan ikke løsning...

Skrevet

takk for tips! skal ringe legen om det blir verre og veldig plagsomt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...