LittLykkelig Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Han har slitt veldig med søvn og vært sur og irritabel lenge nå. Ser to små hvite prikker nede der hjørnetanna skal komme opp. Har virket som han har klødd der lenge, det er i allefall der han stikker fingeren. Er det vanlig da? Trodde de som regel kom framme? Og forresten.. Nå har han jo slitt i flere uker med EI tann.. Er det sånn med alle eller blir det "lettere" etterhvert? Ellers går det jo med ganske lang tid til irritasjon og plager..... *Håpe håpe*
4-søte-små Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Hos mine har det også sett ut som det er hj.tanna som er på vei, men det er akkurat som om det er den ytterste delen på framtanna som viser seg litt ekstra langt ute til siden (hvis det går an å forklare det sånn, he he), og etterhvert som tanna kommer mer og mer opp trekker den seg mot midten der den skal være! Men har hørt et par tilfeller der hjørnetanna faktisk har kommet først, så det er jo ikke umulig heller! Det går også somregel lettere etterhvert med de andre tennene, akkurat som om noe blir "brutt" med det første frambruddet!
2010 Mammaen Skrevet 27. oktober 2010 #3 Skrevet 27. oktober 2010 Det trenger ikke være de to foran som kommer føst, så ja det er mulig at det er en tann som kommer ut hos gutten din. Her har det vært tenner på gang lenge og et par uker før de kom ut ble det lite søvn på dagtid og våken grytidlig! Selv om de kom ut har det bare fortsatt med lite søvn på dagen (ofte kun 15 minutter om gangen) og våkner rundt 6 om morgenen. Tror nok det er flere tenner på vei, så her har det ikke blitt lettere... Det skal sies at gutten vår ikke er verken sur eller griner, men har vært ekstra krevende (oppmerksomhet og leking) og vil ha kropsskontakt og kos "hele tiden". Håper han snart får en pause fra vond munn :-)
Draculababy Skrevet 27. oktober 2010 #4 Skrevet 27. oktober 2010 Draculababy fikk de to fortenner nede først, men så dukket hjørnetennene oppe opp. Så alt er mulig! Jeg syns egentlig ikke det er lettere etterhvert med tennene, jeg syns det avhenger av hvor gamle de er. Storebroren var sein med å få tenner, han var veldig plaget. Draculababy var 4 mnd og da oppdaget jeg første tann ved en tilfeldighet! Hadde ikke merket noe før på humøret eller søvnen. Nå med tann nr 7 syns jeg han var veldig irritabel før den endelig kom igjennom, den kom i forrige mnd, når han var 9 mnd. Du kan jo prøve å smøre på Dentinox, jeg syns ikke det hjelper, men vet at andre har god nytte av det.
Nikki 75 Skrevet 27. oktober 2010 #5 Skrevet 27. oktober 2010 Vår gutt hadde også en sånn hvit prikk i hjørnet, men foran på gommen, ikke oppå (dumt forklart, men vet ikke bedre). Vi trodde det var en tann på vei der, for han var mer sutrete enn vanlig. Men plutselig ser jeg at de to fortennene dukker opp i midten nede. Den hvite prikken ved hjørnetann-stedet er der ennå, og det samme er en i overmunnen, og det blir nok tenner av dem også til slutt, men det er 2 måneder siden jeg oppdaget dem, og det har ikke skjedd noe mer...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. oktober 2010 #6 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg trodde også at hjørnetanna var på vei opp først med størstejenta, men det viste seg å ikke stemme.. Det bare så sånn ut, fordi de stikker litt ut som hvite kuler. Hun fikk fortennene nede først, da hun var 3,5 mnd gammel, men hjørnetennene kom ikke før mye senere- hun var ca 1 år da mener jeg å huske (vanligvis kommer hjørnetennene nesten helt til slutt, ved ca 1,5 års alder- men såklart, ingen regel uten unntak osv)
LittLykkelig Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 27. oktober 2010 Ser jo også en hvit kul foran på gommene, men de har vært der hele tiden. Det er to hvite prikker oppe på gommen nede som har kommet nettopp. Men kan jo selvfølgelig hende det er en av fortennene, og at de bare er litt langt ute nå. Håper i allefall det kommer noe og at det faktisk er tennene. Han er VANSKELIG for tiden for å si det mildt. Så om det ikke var tennene, og at det med tenner ville vise seg å være verre, så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.. Hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå