Gå til innhold

Kaster opp på jobb, RÅD? sykemelde meg??

Anbefalte innlegg

Jeg er 9 uker på vei, men har kvalme og oppkast i tre uker nå. Jeg er så utrolig lei! Maten holder seg ikke nede og det frister generelt ikke å spise. Og det tærer på energien min.

Nå vurderer jeg sterkt å sykemelde meg! Jeg jobber i butikk, så det er ikke bare å løpe på do vis jeg kjenner jeg må kaste opp. Idag skal jeg jobbe 7 timer alene og har allerede spydd 8 ganger på bakrommet i en bøtte, og jeg har vært her en time!! Når det er kunder her må jeg bare holde igjen alt jeg kan.

Jeg ønsker å sykemelde meg og komme til krefter, men det er snart jul og jeg får så dårlig samvittighet med tanke på jobbing. Da det er bare jeg som kan jobbe de dagene jeg jobber, 50% stilling. Noen som har vært i samme situasjon? Råd??

Fortsetter under...

Jeg ville ha sykemeldt meg til du er kommet litt i hektene igjen.

Jeg er også forferdelig kvalm, er i uke 13. Av erfaring må du spise hele tiden, hver annen time. Dagen min starter med et par bit banan, klarer da å stå opp uten å brekke meg mye. Spiser en ristet skive med syltetøy og drikker et glass melk selv om jeg ikke har lyst på, klarer å beholde det. Når jeg kommer på jobb har jeg maten klar, eplebiter, knekkebrød, pære, og lunsj. Etter lunsj må jeg spise litt kjeks for å ikke kaste opp før middag.

Dette høres gjerne ut som mye mat, men for meg funker det, kaster ikke opp lenger, bare om kvelden hvis jeg ikke legger meg i tide.

Det er utrolig slitsomt å hele tiden tenke på mat og spise når en ikke orker. Dagene er utrolig slitsom. Men for deg som står mye i butikk er det nok tøft. Jeg ville ha forklart situasjonen til legen og fått en uke til å få litt mer kontroll over kvalmen.

Lykke til - håper kvalmen roer seg litt for deg etterhvert, føler virkelig med deg - OG HELDIGVIS GÅR DET OVER TIL SLUTT :-)

• 1 år senere...

Dette blir kanskje litt sent svar, og forhåpentligvis har du jo funnet ut av det allerede. Men jeg er sykmeldt. Jeg ble sykmeldt når jeg stort sett kastet opp 1-2 ganger per dag og iblant så mange som 5 ganger per dag. Jeg ble faktisk overrasket over hvor alvorlig legen tok det. Når du kaster opp så mye som 8 ganger på en dag, og har problemer med å holde på mat og væske er det ikke bra for deg eller foster. Du bør faktisk gå til legen for å sjekke at kroppen til nå har klart å få i seg det den trenger og ikke har begynt å "spise" av deg. Det er nemlig ikke så sunt. Om det er tilfellet er det ikke usannsynlig at det kan være lurt med en sykehusinnleggelse for å komme seg til hektene og sørge for at du får i deg det du trenger intravenøst. Håper ikke det er så ille, men kom deg til legen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...