fastelavens_bolla! Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 hvordan begynner man med det?? lager melken på samme måte så bare ha en skje med grøtpulver i eller?
ak... Skrevet 27. oktober 2010 #3 Skrevet 27. oktober 2010 jeg kjøper velling i sverige. en stor kartong med pulver som skal holde til 30l. velling. men har hørt at noen lager det slik som du foreslår.. kanskje litt mere grøtpulver bare..
fastelavens_bolla! Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. oktober 2010 når kan man begynne med velling egentlig??
Gjest Skrevet 27. oktober 2010 #5 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg begynte med velling til frokost da hun var 6mnd. Kjøper Semper velling i Sverige og blander ei te-skje med velling i vann og NAN2. Det skal egentlig lages kun med vann, men jeg tilvenner henne og det virker som det fungerer greit. Det står greit forklart på pakken hvordan du lager velling
Løvinna30 Skrevet 27. oktober 2010 #6 Skrevet 27. oktober 2010 jeg tenker også på velling/grøt om dagen. Gi han en liten teskje med tynn grøt, alltså la han få smake bare... Han er 3 mnd og 1 uke.
Gjest Skrevet 27. oktober 2010 #7 Skrevet 27. oktober 2010 Vi har begynt med velling nå, gutten vår er 4 mnd. Han får det på ettermiddagen, og jeg lager den av grøtpulver. Vi pleier å lage 150 ml mme, og blander oppi 6 toppede t-skjeer med grøtpulver. Bruker Nestle risgrøt med banan. Han digger det, det går ned på høykant! Husk at du må ha flasketut for velling for at babyen skal få den ut av flaska! Vi prøvde en dag å bytte ut til Hipp risgrøt med banan og aprikos. Den var ikke noe særlig å lage velling på, aprikosbitene er akkurat så store at han sugde og sugde på flaska uten å få ut noe som helst stakkars...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå