Gå til innhold

Ville du ringt føden hvis.... ???????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jm time på mandag, men sitter her å lurer litt på å ringe føden... Men så blir jeg usikker, fordi jeg har en tendens til å tenke det værste, og overreage...

Meeeeen...

BT mitt lå på 130/76 på sist kontroll... har variert litt, dette er det meste, stort sett vært på 120/70... I går var jeg på sykehusbesøk og fikk målt der, da var det på 148/80.... Jeg er livredd for sv.sk.forgiftning... men har urinstix hjemme, og den ser ut til å være normal.. kanskje spor av protein..

ellers har jeg kjent litt på lett hodepine i det siste.. men det kan jo bare være for at jeg sover dårligere om natten.. er spesielt om morgenen..

Men det som bekymrer meg mest er symfysemålet.. Jeg har hele tiden ligget ovenfor streken... når jeg måler det selv nå får jeg det til å bli 29 cm, altså under streken, også under det grønne feltet... Det er jo ingen tvil om at det er liv inni her... men jeg synes jo også at magen er mindre... men kanskje den har sunket ? blir symfysemålet mindre da?? (jeg har målt det selv mye hele veien, og har alltid fått samme som jm... så er ganske sikker på at jeg måler riktig også)

Hva ville du gjort? Ventet til jm time på mandag eller ringt føden??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er så engselig,så er det bare til å ringe.Bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite. Men jeg tenker det kansje ikke er så lurt å måle seg selv(symfysemål) og ta sicks og sånt hjemme...Hvis ikke du er utdannet jordmor selv da?? Men med høyt blodtrykk og hodepine så forstår enhver jordmor din bekymring på føden. Lykke til...:)

Skrevet

ville bare si at mitt symfysemål hele tiden har ligget høyt men at etter at magen har sunket kom jeg innenfor normalen jeg også - dvs det grønne feltet. Dette er helt normalt i følge min jm.

Jeg hadde mye hodepine og kvalme en periode for en stund siden og valgte å ta med en urinprøve til jm for å sjekke blodtrykk og urin. Det var helt fint og ikke noe å bekymre seg for, men jeg er glad jeg gjorde det allikevel.. vet jo aldri;) Sikkert mange som ringer sykehuset for mindre, så om du bekymrer deg burde du ringe.

Skrevet

Er ikke jm selv nei, men sykepleier... liker å ha en viss kontroll så synes det er kjekt å måle litt selv innimellom:)

jeg kjenner det sparker godt her nå,så er egentlig ikke bekymret...men så er jeg det litt allikevell:S

takk for svar:)

Skrevet

ring føden du, syns du virker over snittet nervøs - så da hjelper det nok med en undersøkelse :)

Stress og bekymringer kan jo også føre til sv.forgiftning vet du :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...