Gå til innhold

13mnd nekter pupp og liker ikke melk fra flaske eller ku melk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig nekter vesla å ta puppen. Problemet er at hun liker ikke nan/morsmelk fra flaske eller vanlig kumelk. Så sliter litt med hva jeg skal gjøre. Fortsetter å tilby henne puppen, men bare vrenger seg bort. Dette har pågått i tre dager nå. Noen tips til meg? Blir litt frustrert og vet ikke helt hva som er lurt å gjøre. Hun må jo få i seg noen form for melk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strengt tatt så trenger hun ikke melk. Hun kan få andre melkeprodukter som ost og youghurt. Hun begynner nok å drikke melk om ikke så lenge. Kan jo se om ikke tutekopp er litt morsommere å drikke fra enn flaske. Ingen grunn til at hun skal drikke av flaske nå som hun er over året. Variert kosthold generelt gir også tilskudd av de næringsstoffene man får fra melk. Slapp av, det ordner seg ;-)

Skrevet

Takk for svar. Jeg er vel fortsatt litt satt ut etter plutselig brånekt av pupp mens hun var syk, og stresser litt mye med det. Hun liker ikke melk fra tutekopp eller glass heller. Har prøvd det meste. Men gir henne en skive hvitost ekstra og skal prøve å gi henne et mellommåltid med yoghurt.

Skrevet

Tror ikke melk er så viktig. Jenta min har aldri tålt kumelk så hun får biola, youghurt og andre melkeprodukter men ikke ren melk. Tror det er laktosen hun reagerer på... Har vært hos lege ved flere anledninger.

Sålenge hun spiser ost, smør, og andre produkter trenger du ikke stresse :)

Skrevet

Datteren min nektet å ta pupp mer når hun var 8 mnd, og mme var også helt uaktuelt for henne. Så da gikk det noen mnd uten melk, ettersom hun var for ung for kumelk. Begynte såvidt med kumelk når hun var ca 11,5 mnd, og først nå etter 2 mnd begynner hun å like det. Så får kanskje i henne en kopp om dagen.

Snakket med hs om det, og hun sa at jeg heller skulle fokusere på andre melkeprodukter, og at hvis barnet fikk grøt en gang om dagen så holdt det.

Ikke bekymr deg over det enda, du skal se at det går seg til:)

Skrevet

Gi hun melk i grøt eller med Wheetabix, gi yoghurt (Biola yoghurt naturell er mild nok uten tilsetning av frukt), ost, cottage, kesam...

Gutten vår drikker melk bare når han er i barnehagen, og jeg kjenner flere som er i samme situasjon.

Man drikker ufattelig mye melk i Norge, og det hindrer oss ikke å være nærmest verdensmestere i benskjørhet.

Verre blir det for deg om du blir super sprengt av bråstoppen, men kanskje hun skifter mening etterhvert?

Skrevet

Hun skifet mening etter tre dager med nekt. Hadde litt blandede følelser om å gjennoppta ammingen, var egentlig greit å slutte, men hadde ikke hjerte til å si nei til henne. Jeg pumpet meg en gang om dagen for å kunne blande det i kveldsgrøten hennes, så brystspreng fikk jeg ikke. Nå skal det sies at jeg ikke har så veldig mye melk lenger så tror ikke det blir noe problem. Jeg har vel innsett at jeg kan gi henne andre ting i stedet for melk. En skive ost ekstra eller litt yoghurt naturell, blander i litt fruktmos, etc. Så går vel greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...