Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen vår er 8 mnd og har ville ligge på magen de siste to-tre mnd. Dette har jo selvfølgelig ført til mange bekymringer for oss pga faren for krybbedød og de anbefalingene man får om at babyer bør sove på rygg. Vi har til og med kjøpt sånn nattpose med stropper for å tvinge henne til å ligge på rygg. Resultatet av det har vært at hun ofte har våknet på kvelden og natta fordi hun vil ligge på magen og ikke klarer å snu seg. Og jeg kan godt forstå hennes frustrasjon, kan jo bare tenke meg hvor sint jeg selv hadde blitt om jeg ikke fikk ligge sånn som jeg ville :P

Hva ville dere gjort i samme situasjon? Er det "greit" å la babyer sove på magen om det er det de vil, eller bør vi fortsette å ha henne i nattposen? I kveld er første kvelden på ukesvis at jeg ikke har henne i posen, og hun har ikke vært våken en eneste gang siden hun sovnet i halv syv tida :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

etter det jeg har hørt om det med krybbedød at det er farlig de første ukene.. skulle ikke være noe farlig å sove på magen når man er så stor som 8 mnd =) men dette er min første unge så har ikke 100% peiling men mente å huske at helsesøster sa det!!

Skrevet

Når ungen er sterk nok til å snu seg selv så er det ikke noe problem å ligge på magen. Har selv ei jente på 8 måneder som sover på magen, har viss samme favorittstillinga som mora ho.

Helsesøstra sier at når ho snur seg selv så er det helt uproblematisk. Jeg var selv litt utrygg i begynnelsen når ho begynte å snu seg, for ho snudde seg bare fra rygg til mage og ikke tilbake igjen. Da snudde vi ho hver gang vi våkna eller ble oppmerksom på at ho sov på magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...