Gå til innhold

HJELP!!!! Ang tining av morsmelk (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Jeg har masse morsmelk fryst i isbitposer.

Problemet er at når vi nå tiner den så virker den nesten litt "harsk". Og lillegutt vil selvfølgelig IKKE ha den, noe jeg skjønner utmerket godt :(

Den har ikke vært fryst så lenge som 3 mnd en gang, og den tines i kjøleskapet. Så vi gjør det jo etter "boka".

Opplevde aldri dette sist jeg amme og fryste melken.

Noen som aner hva som skjer????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hvorfor det skjer, men har du prøvd å ta ut terningene fra posen når de er frossen og tine i noe annet? Har lest at det kan skje noe med fettet i melken og at det skiller seg med de posene når den tiner (men har aldri prøvd selv).

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Jeg tar de ut før jeg tiner de ja. Tiner de i flasken jeg....

Skrevet

Jeg fryser melka i Avent- beger, og den er ikke harsk. Smaker alltid på melka før jeg gir den til mini. Har vært harsk en gang, men da har den stått litt lenge i romtemp. da ville han ikke ha den.

I og med han bare en skjelden gang får pumpemelk, er jeg ikke så nøye med hvordan den tines, har jeg tid, tines den i kjøleskap, men er det pga at jeg har for lite til kveldsmåltidet, slenger jeg den i mikroen, tiner noe og hiver det som ikke er tint i fryseboksen igjen. Har ikke blitt dårlig da heller, mini har aldri vært dårlig heller.

Prøve Avent- beger el noe kanskje?

Skrevet

Fryst morsmelk får ofte en bismak som er litt ekkel. Noen babyer bryr seg ikke, sånn som min, andre vil ikke ha den. Hvis du setter den i fryseren like etter pumping så tror jeg fettet skiller seg. Jeg leste en vei at man skulle kjøle ned melka under rennende kaldt vann før man la den i fryseren. Brukte også avent frysebegre. Knall greit :)

Skrevet

Hei!

Hadde samme problemet. Det er noe med enzymsammensetningen i melka di som gjør at fordøyelsesprosessen i melka starter for raskt.

Jeg tinte melka i flaska og smakte på melka før jeg gav, kunne da kjenne en antydning til skarphet, men dette er vanlig ved opptint melk altså.

Midt i flaska nekta guttene å drikke mer, de var skikkelig sinna. Når jeg så smakte på melka var den skikkelig sterk og skjønner godt at de ikke ville ha den.

Jeg kutta tilslutt ut all den fryste melka desverre. Var helt håpløst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...