Gå til innhold

jeg hørte hjertet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

jeg brukte lang tid før jeg hørte noe i det hele tatt. Hjertet har jo begynt å slå hvis du er 8 uker :) Jeg fant ut at det lille knøttet ligger rett under navlen min på venstre side, det er ihvertfall rundt omkring der jeg hører dunkene. Er det for langt oppe kanskje?

jeg brukte lang tid før jeg hørte noe i det hele tatt. Hjertet har jo begynt å slå hvis du er 8 uker :) Jeg fant ut at det lille knøttet ligger rett under navlen min på venstre side, det er ihvertfall rundt omkring der jeg hører dunkene. Er det for langt oppe kanskje?

Det er vel en grunn til at JM og legernekter å lytte etter hjertet før man er 12-13 uker. Snakka med JM i tlf i dag for å høre om hun kunne lytte på meg, men det var uaktuelt så tidlig sa hun, Selv om hjertet har begynt å slå er det veldig vanskelig å få hørt det med doppler. Man risikerer å uroe den gravide om man ikke lykkes med å finne hjertelyden. På esken til min angelsound står det at den skal brukes fra ca 16 uker..

Hmm.. du har nok rett :) Har kastet esken jeg, så jeg bare prøvde for morsomhetens skyld og mener da virkelig jeg hørte hjertet slå. Men det kan jo også være at hjernen min spiller meg ett puss? Hvem vet? Jeg blir enn så lenge ihvertfall beroliget av dette, hehe :)

jeg og fikk inn min egen puls...den var høyere enn normarl, det er fordi det viss nok skjer noe med lyden nedi mageregionen. Ikke troverdig sted å måle puls altså. Det jeg hørte i magen var "vannlyder"....er det mye fostervann i magen nnå så tidlig tro??

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...