vår første 19 mnd prøving Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Er ny her på forumet men kjenner meg igjenn i det meste dere skriver. Jeg er student og vi prøver å få våres første barn. Jeg sluttet på p-pillene i begynnelsen av Juni 2010. Først var mensen borte i 2 månder før den endelig kom. Da gikk jeg som en gal å trodde alt var graviditetssymptomer (men var bare kroppen som tullet med meg). Så hadde jeg vanlig mensen i 2 måneder på rad og nå denne måneden har den ikke kommet. Er 3 uker siden jeg skulle hatt mensen imorgen, og tok sist test i begynnelsen av forige uke, men den var negativ. Jeg vil så gjerne bli gravid, og dette er 5 måneden vi prøver. Føler med dere som sliter og ved synet av andre med barnevogner, og gravide med kul på magen. Jeg ser gravide og folk med barnevogner uansett hvor jeg er. På skolen, jobb , i byen, utenfor hjemmet mitt. De fleste veninnene mine har fått baby eller er gravide. og jeg er så misunnelig. Er det noen som vet hvor lang tid det kan ta før jeg kan bli gravid etter p-pille slutt? Blir 6 måneden nå i november, og begynner å bli lei av å gå å vente på positiv test. Blir like skuffet hver gang testen viser negativ,. Er det noen andre der ute som har prøvd i 5 måneder uten hell? Har ikke fått mensen enda og ny ,mens er ventet 3 november. har vært en del trøtt og små kvalm den siste uka.. men tørr ikke håpe for mye.
Happy87 Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 Har ikke prøvd like lenge som deg, men sluttet med p-pilla i juli og har ennå ikke fått mensen..Så det er helt sykt hvor mye de pillene kan klusse med kroppen og syklusen vår..Er ganske sikker på at jeg hadde el forrige mandag (hadde kraftige smerter i underlivet og knallsterke el-tester) så nå har jeg en dato å sikte mot..Ved normal lutealfase kan jeg da (forhåpentligvis ikke) få mensen 1.nov, men har så smått begynt å teste med grviditetstester allerede selv om jeg vet det er litt i tidligste laget.. Men bare det å vite at det skjer noe i kroppen er kjempedeilig..Og vente 3mnd på el eller mensen er grusomt!
vår første 19 mnd prøving Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2010 Det tok 3 månder fra jeg sluttet på p-pilln før jeg fikk første mensen. Jeg hadde helt sinnsyke smerter og stikkinger i undelivet, følte meg oppblåst, vondt i korsryggen og mye utflod. Jeg hadde vanlig mensen som varte i 8 dager og som kom akkurat på dagen de to siste månedene. Jeg venter enda på mensen denne måneden. Blir så lei meg når testen bare viser negativ, hver gang jeg tenker tanken at det kan være noe. Du burde la testen ligge til du er hvertfall 1 uke over IKM, det er ingen vits å stresse med å teste, for du blir ikke mer gravid av det Jeg tester kun når det har gått 1-2 uker over mensen og jeg begynner å føle meg dårlig, som jeg har gjort denne måneden. Begynte å være litt kvalm denne uka og veldig trøtt , kan sovne av på skolen Jeg får stikkinger i magen 1 gang hver måned, og jeg er ganske sikker på at det er EL for det er nøyaktig 14 dager etter mens har vært Jeg har så lyst å bli gravid nå, men har hørt det kan ta opptil 6 månder før man lykkes, og vist ikke så alt til 1 år og over.. hva har du hørt? Og er du like ivrig som meg i prøvinga? Ja og en ting til jeg fikk brun utflod 8 dager etter EL. og null mens nå i oktober.
Happy87 Skrevet 26. oktober 2010 #4 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg er superivrig på denne prøvinga, jeg skulle heldt vært gravid den dagen jeg sluttet på p-pilla..Har også hørt at det kan ta 6mnd eller opptil ett år før det klaffer.. Det er jo altfor lang tid.. Var hos legen min for 2uker siden pga uteblitt mensen, men hun sa bare "kom tilbake til sommeren igjen hvis du enda ikke har fått mensen" Der var det ikke noe sympati og hente..Heldigvis fikk jeg el en uke etterpå..Høres jo ut som om du har el så da er vertfall det på plass.. Kan jo være du er gravid nå, men produserer hcg seint..Har lest om flere som ikke testet positivt før mange uker etter ikm..Jeg håper vertfall det klaffer for oss begge snart..Er så ekstremt lei av denne ventinga nå..
vår første 19 mnd prøving Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg er å superivrig, skulle helst vært gravid i juni allerede! hehe . Jeg tenker jeg begynner å nerme meg nå er jo 5 månder siden jeg sluttet på pilla nu. Tror du det er bare tilfeldig at mensen ikke har kommet, når jeg har hatt den regelmessig de to siste mnd ? Helsesøstra jeg snakket med på skolen sa at det var ikke vanlig at mensen plutselig ble ustabil igjen etter så lang tid. P pillan skal være ute av kroppen for lengst. Ja jeg prøvde også å syte hos legen, men de sa bare: kom tilbake om 4 uker vist du ikke har fått mensen. Ja tror nu at jeg har EL , får stikking i høyre side nede på magen hver eneste måned. men kan jo kanske være lurt å teste i november for å se om det e EL æ kjenner eller om det e bare kroppen som lurer meg :S Ja det kan hende æ e gravid nu, har vært uvell hele denna uka nu og trøtt, begynner å¨bli litt småsur også. Da jeg testa var jeg 5+ et eller anna. imårra e æ 7+0. så det kan jo hende æ produserer hcg veldig seint, har også lest om flere som gjør det. det e noen som blir gravide i 4 pp eller 5 , så du må ikke gi opp håpet enda ! du skal nåkk se at du e gravid før jula rekker å komme. Håper sånn æ har en liten spire i magen min nu
Happy87 Skrevet 26. oktober 2010 #6 Skrevet 26. oktober 2010 Nei ingen av oss må gi opp håpet:) Har du en test som du kan ta imorra?? Eller nå?? Det er jo noen dager siden du testet sist, så kan ha skjedd noe i mellomtida..Jeg også trodde det at når syklusen hadde stabilisert seg så ville den ikke tulle mer etter det..Jeg har trua på deg jeg:) Hvis ikke så anbefaler jeg å teste etter el med billigstrimler neste pp..Så er du sikker..Satser på at vi begge har en spire før jul som vi kan kose oss med i den hyggelige høytiden:) Gi beskjed når du har testet igjen da.. Krysser fingrene for deg!!!!
Metti er håpefull Skrevet 26. oktober 2010 #7 Skrevet 26. oktober 2010 hehe i dag er den store BIM dagen for meg ... Snuppi eg og har store smerter i underlivet ?? Var det akkurat som det stakk og litt sånn øm ?? sluttet på pillen i juli
Happy87 Skrevet 26. oktober 2010 #8 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg kan vertfall si at grunnen til at jeg tror jeg har hatt el er fordi jeg hadde så intense smerter i underlivet..Det stakk og røsket noe voldsomt der nede..Som om noen tok tak og reiv og sleit..Holdt på ganske lenge også, nesten 10timer og etterpå var jeg øm leenge..Var også noen som skrev at de fikk ømme brystvorter under el og det stemte også når jeg kjente etter..
Metti er håpefull Skrevet 26. oktober 2010 #9 Skrevet 26. oktober 2010 hihi testet me el test nå og der kom det smilefjes .. Så da er el her : ) eg har hatt de smertene uavhengig av el så det som gjør at eg syns det var skummelt
vår første 19 mnd prøving Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #10 Skrevet 26. oktober 2010 Nei har ingen planer om å gi opp med det første Ja har en test som æ kan ta, men vet ikke om æ burde ta den :/ tror det var forige mandag æ testa sist, så e en stund sida nu. Ja har planer om å kjøpe EL test å teste neste EL for å se Ja det hadde vært koselig å ha en spire i magen før jula å e så spent ! Ja du må å gi beskjed når du har testa, nårtid har du IKM? Krysser fingran for oss begge !!!
vår første 19 mnd prøving Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #11 Skrevet 26. oktober 2010 JA det stakk nokka voldsomt hos meg nede i magen, var ondt å reise seg opp fra stoln bare..
vår første 19 mnd prøving Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #12 Skrevet 26. oktober 2010 Det kan virke som du har hatt EL, for man kjenner det som regel ganske godt. også får du seigt hvitt utflod som blir som en strek vist du strekker det i mellom fingrene har jeg lest. og det legger seg oppå dopapiret , det trekker ikke inn. har du hatt det? Jeg har aldri hatt ømme brystvorter kun en gang og det var rett før en SA.
vår første 19 mnd prøving Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #13 Skrevet 26. oktober 2010 du slutta på pillen i juli da har det bare gått 4 månder. Og jeg hadde også stikkende smerter de 3-4 første måndene. men under EL va kraftigst.
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Super_betta Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 26. oktober 2010 #14 Skrevet 26. oktober 2010 hei tror ikke du skal bekymre deg for mye :-) det er vanlig at det ofte tar 3 mnd eller lengre for at mensen kommer tilbake etter ppille slutt, og er ofte da ustabil i lengde på syklus først. Mange prøver flere mnd og opptil ett år før de blir gravid, noe som blir ansett som normalt. Når du får stabil mens, er det jo lettere å vite når du har eggeløsning. (siden den er 14 dager før mens.) lykke til :-)
Babysyk85 Skrevet 26. oktober 2010 #15 Skrevet 26. oktober 2010 Hei hei! Titter innom fra "Snart klar". Er en stund til vi skal begynne å prøve, men jeg tenkte at jeg skulle snappe opp masse tips frem til det! En ting jeg lurer på: Hadde dere ikke mensen i det hele tatt når dere gikk på p-pillen? I den pillefrie perioden? Trodde alle hadde mensen da, for det er jo noen som blir gravide når de går på p-piller, hvis de har glemt en pille f.eks - og da må de jo ha hatt EL. Syns det virker slitsomt med all den ventingen. Nesten så jeg gruer meg til vi skal starte prøvingen - tiden går jo så sinnsykt sakte når man venter på noe så spennende!! Lykke til! Skal krysse fingre og bein for dere jeg Beklager at jeg sporet av i tråden deres
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 27. oktober 2010 #16 Skrevet 27. oktober 2010 jeg trodde ogaå det var 14 dager før mens, men jeg fikk mens 10 dager etter... ike for å gjøre det vanskelig for deg altså... men d går visst ann d å:S
vår første 19 mnd prøving Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #17 Skrevet 27. oktober 2010 Hei babysyk85 . Ja prøvingen hittil har vært lang og slitsom.. har prøvd i 5 måneder nu og begynner å bli lei. Men det er helt rett som hun andre sier at mensen blir borte i 3 mnd etter p-pille slutt. Jeg var uten mensen i 2 mnd før jeg fikk første gang etter p-pille slutt. Av og til ønsker jeg at jeg bare hadde ventet 4 mnd med å prøve inntil kroppen var klar, (med tanke på stabil syklus). Men nå i november blir det 6 måneden vi prøver og nå tror jeg det blir å gå fremover De fleste bruker 6 måneder eller opptil 1 år før de blir gravide. Så det er bare å sette i gang å prøve når det har gått en stund DU må ha masse LYKKE til! og husk la bare testen ligge til det har gått hvertfall 4 mnd, kroppen er sykt ustabil de 3 første mnd, så er bare bortkastet å teste før du har mensen på plass. jeg testet mye og ble bare veldig lei meg hver gang testen viste negativt. er ikke noe artig.
Tuppelura83 - Gravid <3 Skrevet 28. oktober 2010 #18 Skrevet 28. oktober 2010 Kan vel også slenge meg med her og seie at eg ventar enda.. Har prøvd no over eit år, og ønsket blir berre større og større.. Har fleire venninder som går gravide no, somme har prøvd lenge, andre har ikkje starta å prøve omtrent før det klaffar, og kjenner det stikk litt i meg når eg skal følge dei på "vegen" med babyspark, UL osv.. Gjekk 10 år på p-pille, men var heldig og fekk menstruasjonen igjen med ein gong etter stopp. Har også fått utslag på EL-testar kvar mnd sidan november i fjor, så eg har vel vert heldig sånn. Litt uregelmessige syklusar har eg hatt, men ikkje værre enn at eg kan klare det Så korleis det blir etter p-pilleslutt er vel igrunnen ganske individuelt vil eg tru. Har påvist endometriose, og ventar på å fjerne ei 5 cm stor cyste frå ein eggstokk. Håpar så inderleg at eg kan komme til snart, men er dessverre ikkje prioritert pasient, og lyt då kanskje måtte vente ei stund Ellers skal vi prøve til utpå våren ein gong, og så evt.utredast vidare (mannen) eller rett på assistert befruktning. ☆★Storesmurf&lillesmurf : Ikkje alle får mens nøyaktig 14 dagar etter EL, det er vel eit gjennomsnittsperspektiv. Lurer på om ikkje alt mellom 10 - 16 dagar er såkalla normalt (kan godt vere at eg hugsar feil her..). Med meg varierar det mellom 12 - 14 dagar, men er heldigvis regelmessig der Lykke til alle sammen, spiren sitt nok ein vakker dag !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå