Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som er sykemeldte eller vet noe om dette...

Kan jordmor sykemelde, eller er det bare legen som kan det?

Er det mange her som er sykemeldte, og eventuelt hva er dere sykemeldte for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror de kan gi sykemelding, men er ikke sikker. Var en jm-student inne på ene timen min, og hun spurte jm om det var riktig prosedyre "at vi gir sykemelding" - men er ikke sikker på om de bare henviser til legen da, for tror ikke de skriver ut den faktiske sykemeldingen selv.

Jeg er 50% sm, pga bekkenet - jobber i møbelbutikk med betonggulv, ingen god kombinasjon.

Skrevet

D er bare legen som kan sykemelding. Jeg er sykemeldt 100% nå pga. høy-risiko- svangerskap men jobbet frem til uke 30.

Skrevet

er bare legen som kan det ja!!

Jeg har vært sykemeldt nesten hele svangerskapet.

Jobber freelance og dagene er minst 12 timer hardt fysisik arbeid.

Pga jobbsituasjonen og at jeg har epilesi ønsket legen at jeg ble sykemeldt da jeg begynte å få litt svimmelthets problemer etc. ganske tidlig.

lykke til til deg!! sykemeldiing er kjedelig men "verdt" det om man risikerer helsa!!

Skrevet

er sykemeldt av legen min. har vært det lenge nå pg av høyrisiko svangerskap, dårlig rygg, bekken løsning og hadde blødning i starten.

Skrevet

Sykemeldt siden uke 12 pga bekkenløsning, kraftig kvalme og oppkast samt lavt blodtrykk med blodtrykksfall.

Jobber i hjemmesykepleien laaangt ute på bygda alene (tar opptil 40min å få hjelp) er derfor ikke forsvarlig når jeg stortsett ikke tør å kjøre bil engang siden jeg plutselig får blodtrykksfall.

Kun lege som sykemelder.

Man trenger ikke kjede seg når man er sykemeldt man kan da finne en hobby. Strikke baby klær, lage scrapbookalbum, stelle godt med seg selv og lage sunn og spennende mat (for de som takler mat og lukter), lese bøker det finnes mye å gjøre. Jeg kjeder meg aldri;)

Hvis man ikke er i form til å jobbe så er det ingen skam i det, helsa først vi går bare gravide noen få ganger i løpet av et veldig langt karriere liv;)

Skrevet

Det er legen som sykemelder, men jordmor kan snakke med legen eller sende en anbefaling om at du blir sykemeldt.

Dette har ihvertfall vært praksis på de to forskjellige legekontorene jeg har vært på (to forskjellige kommuner/fylker)

Jeg er nå 100 % sykemeldt og har vel vært de snart 1 mnd. Jeg er sykemeldt pågrunn av elendig form og tidvis smerter i bekkenet. Men jeg føler meg bedre etter at jeg ble sykemeldt. Jeg har egentlig fri fra jobb frem til permisjon pågrunn av ferie og avspasering, så jeg trenger egentlig ikke sykemelding sånn sett, men greit å ha ferie til gode :)

Skrevet

Ferie tilgode eller ekstra utbetalt, dersom du blir trukket en mnd i lønn f.eks junilønn da feriepengene betales ut kan du overføre 2 uker ferie til neste år og få de andre 3 utbetalt. Personalkontoret ringte meg for å spørre hvordan jeg ville ha det ettersom det ikke er aktuelt med friskmelding før permisjons start.

Avspasering kan jo benyttes neste år;)

Skrevet

E det noen andre som har opplevd dette; at jm snakker med legen? Eller MÅ man ha time hos legen for å bli sykemeldt?

Skrevet

kommer kanskje litt an på. For min del var dette på et lite sted hvor lege og jordmor hadde kontor ved siden av hverandre. Men jeg fikk jo på en måte en time, men hun sa hva det gjaldt. Evt. kan de kanskje bare sende med en lappe eller ringe på forhånd, slik at han vet det vurdering av sykemeld.

Jordmor mente også at det hastet fordi jeg hadde så høyt blodtrykk at jeg måtte sykemeldes umiddelbart, derfor var hun vel kjapt ute med å kontakte legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...