Gå til innhold

bergans- for rike folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

når dere ser noen i bergans klær, tenker dere at de er rike? jeg får slengt det i trynet hver gang mannen min har kjøpt meg slikt i gave "åh ikke rart å se at dere har mye penger nei"....og det er fra venninna mi!

bare for å ha det sagt så kjøper vi ikke pga merket, vi kjøper fordi det er både fine, varme og praktiske klær!!!kjøper mye til barna når det er salg...fine barnehageklær som tåler litt!!!

Fortsetter under...

Skrevet

Bergans er, i mine øyne, hverdagsklær og jeg tror nesten alle jeg kjenner har noe fra Bergans

Skrevet

Nei, jeg tenker ikke det når det kommer til Bergans. Det eneste jeg tenker med Bergans er at da er man bevisst på kvalitet. Det er et merke jeg virkelig forbinner med kvalitet, og da bruker jeg gjerne penger på det. Spesielt når det kommer til yttertøy.

Skrevet

Når jeg ser noen i Bergans så tenker jeg at noen gjerne vil vise at de har penger, uten at de nødvendigvis har det, syns det er dumt å kjøpe et merke der du betaler i alle fall 30% mer for å gå med Bergans-merket.. :)

Skrevet

ja er sikkert klær som er like bra...kanskje til og med bedre enn Bergans, men vi kjenner klærne godt(hørtes kanskje teit ut hehe), vet hva de tåler og i tillegg får vi dem nesten like billig som andre merker pga vi kjøper mye på salg..;)

Skrevet

Nei, bergans er for alle.

Spesielt de som ikke har flust med penger kan ikke ha en jakke for enhver anledning, og da blir turjakka også brukt som regnjakke og vindjakke, og dermed ohså brukt på butikken...

Annonse

Skrevet

Niesen min på 12 år har bergansjakke til 2000-3000kr, som hun har spart til selv. Foreldrene tjener helt gjennomsnitlig, så nei. Vil ikke si at bergans er for rike folk.

Mer kvalitetsbeviste. Og så har det vel blitt in blant ungdommer.

Skrevet

Bergans: Da tenker jeg at folk kjøper det plagget fordi det er akkurat DET merket, og de vil fremstå som velstående og at de har råd til merkeklær.

Jeg har kun 2 bergansjakker, kjøpte de på salg men angrer litt fordi jeg synes merket er "vise dem frem"

Skrevet

Bergans = Kvalitet. Man trenger ikke kjøpe mange forskjellige jakker, for Bergans kan brukes overalt:))

Skrevet

Det er ikke for fattige folk hvertfall, å betale 4000kr for ei jakke... Bra kvalitet, ja, men koster jamen nok penger også!

Skrevet

Fattige har ikke råd til å kjøpe Bergans på ordinærpris ihvertfall ;)

Skrevet

Det er ikke noe eksklusivt ved Bergans! Er av de billigere dunjakkene.

Skrevet

Nei. Jeg kjøpte allværsbukse til sønnen min. Ordinær pris 500 kr. Det er ingen stiv pris for en bukse som sammen med jakken han hadde fra før fungerer som høstdress. Den har til og med blitt brukt ute i regnvær. Genial bukse til en fin pris!

Annonse

Skrevet

Etter å ha komme til Norge etter mange år i utlandet, og ser alle disse med Bergans jakke, og ecco eller Timberalnd goretex sko, tenker jeg vel at folk ser forbausende like ut som de gjorde da jeg gikk på ungdomsskolen.

Den gangen skulle allværsjakka hete Henri Lloyd, og fjellskoene skulle være Ispa sko. Har jo være ulike merker som har vært mest i vinden fra tid til annen, Gule CAT fjell støvler, og Jean Paul på gortex jakka, var vel en periode. Så var det en tid da alle gikk runt å deklarerte de var the missing link.

Men poenget mitt er vel at jeg verken tenker penger eller stil. Man må komme seg litt videre, allværsjakke og tursko er jo praktisk det, været her hjemme er ikke mye å skryte av. Men det funker faktisk å gå i vanlige klær slik til hverdags og heller bruke treningstøy til når man bedriver sport.

Skrevet

bergans er ikke for rike folk?

jeg bruker canada goose til 6 000. og jeg ser ikke på meg så veldig rik heller. men jeg prioriterte og kjøpe meg en varm vinterjakke.

bergans er kald og guffen i forhold til den.

Skrevet

Hehe, er det du som var på luksusfellen som prioirterte dette da du egentlig var blakk?

Skrevet

For rike? Nei, ikke nødvendigvis. Man får ofte kjøpt bergansjakkene på tilbud.. og feks i sverige (Charlottenberg) er det en stor sportbutikk der de er enda billigere igjen..

Vi er ikke rike, men har hver vår bergansjakke.. nettopp pga kvaliteten og at de er gode å ha på!

Skrevet

Jeg har ikke et eneste Bergans plagg. Syns det er mye penger å bruke på klær og jeg prioriterer annerldes.

Tenker egentlig ikke så veldig mye om andre folk og hva de velger å bruke pengene sine på.

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg...vi er ikke akkurat fattige, men vi har ikke råd til å kjøpe bergans.

Skrevet

Jeg har en Bergans-jakke til ca 3000,-

Jeg så bare jakka jeg, og likte den godt, tenkte ikke over at det var Bergans heller før jeg hadde prøvd den på.

Ikke er vi så veldig rike heller, men jeg hadde råd til den da. Det var før vi fikk barn, så hadde bedre råd på den tiden. Har jakka den dag i dag - like fin.

Men jeg bruker ikke like mye penger på meg selv lenger. Burde absolutt hatt mer klær og vært en tur til frisøren... Men men. ;)

Skrevet

Vi er absolutt ikke rike, men fritidsfolk som bruker en del tid ute sommer som vinter og trenger derfor utstyr deretter.

Har en god del Bergans-utstyr men det blir godt brukt!! Brukt opp ett par jakker for å si det sånn.

Hovedgrunnen til at vi bruker Bergans er god kvalitet og ekstremt god service!

Har opplevd at glidelåsen ryker eller blir flisete, og at jakka ikke har vært vanntett så lenge som man bør kunne forvente - men da har vi i to tilfeller fått splitter nye jakker i årets nye modell fra Bergans uten ett spørsmål! (Og da var de gamle kjøpt på salg og slettes ikke årets modell!)

Bergansklær skal vare en stund, og vi kjøper ikke nytt bare for å kjøpe nytt for å si det sånn! En allværsjakke kan brukes i flere år - på ski, i skogen, på gåtur til butikken i regnvær.... så dyrt til oss som bruker det så mye er det absolutt ikke!

Skrevet

Her har hele familien minst et sett hver. Er dyrt når man kjøper det samlet. Vi måtte ut med 10 000 kr for to sett til voksne for noen år siden.

Kjøpte de i svart, tenkte tidløs siden de kostet litt.

Brukt vår/høst/vinter i perioder, ikke hver dag. Har vasket jakkene oftere enn buksene. Disse har mistet fargen ganske så betraktelig. Så egentlig angrer jeg på å ha kjøpt de svart. (Blir grått i sømmene.)

Men synes de står til prisen - foruten avfargingen. Rågode klær.

Har ok inntekt, klager ikke. Og derfor får barna også klær som vi er fornøyde med.

Enig med ei lenger her oppe, buksa til barn er knallgod og koster 5-600 kr. Kan kjøpes ett par nr for stor også, borrelås nede og veldig slitesterkt stoff. Buksene her i huset er ikke slitte noen plass og barna har brukt de som vinterbukse forrige vinter.

Skrevet

Bergans er gode og solide klær.

Men jeg tenker ikke at noen kjøper det for å vise at de har god inntekt, jeg tenker at de kjøper det fordi absolutt "alle"har det.

For meg så mister Bergans litt ut siden det er så in. Kjedelig å bruke noe som er så sinnsykt vanlig.

Men basert på kvalitet så blir barna og få det når de blir eldre, såfremst de ikke steiler.

Skrevet

Bergans er et godt og solid merke, men ikke for folk som er merkebevisste. Bergans kalles tross alt for "folke goretexen" altså for hvermannsen.

Folk som vil vise sosial status med merket sitt bruker Norrøna og kankskje enda mer Peak Performance.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...