Gjest Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har vært heldig og unngått (så langt) plager med bekkenløsning. Men nesten hver kveld, etter jeg har kommet hjem fra jobb og spist middag, merker jeg plager med øverste delen av ryggen (har også merket det tidligere de dagene på jobb hvor jeg har sittet mye i ro). Ca rundt der bh-stroppen sitter, og går litt mot skulderblad og oppover rygg (ikke helt opp til nakken). Kjennes ut som om det hovedsakelig går langs med ryggraden, men vanskelig å si akkurat hvor det er. Plutselig forsvinner det og da har jeg ikke noe vondt i det hele tatt, men så lenge det er der så gjør det at det blir plagsomt å sitte spesielt, best å da stå oppreist eller ligge, og bytte posisjoner ofte. Synes liksom ikke det virker som noen typisk gravid-plage ettersom det sitter så høyt oppe i ryggen. Merket det av og til før jeg ble gravid også, men det var sjelden, nå er det hver dag. Flere som plages med noe liknende? Noen som har noe råd om hva som kan gjøres med det? Er ikke noe særlig glad i å gå til legen, synes ikke plagen er "stor nok", og vet jo at jeg må regne med litt sånn i graviditeten.
Piny Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 hei! jeg har hatt akkurat de samme smertene!! har ikke sjekket ut men har realtivt store bryster og de har jo blitt enda størra og har rett og slett tenkt at det er derfor, men om det er rett vet jeg ikke!! vet ikke åssen det er med deg om du har store bryster men uansett så har de jo helt sikkert blitt større en normalt, så jeg gjetter på det altså!! men du kan jo spørre jormødrene her inne!??!
-mtp- Skrevet 26. oktober 2010 #3 Skrevet 26. oktober 2010 Vist det sitter så langt oppe og går ut over skulderene ville eg mer sett på det som stress.... Mangen stresser uten å vite det (eg er en av de) Men kan og vere tyngden på magen og måten du går/sitter på.. slik at du får en feil belastning + en belastning som du ikke er vant til å ha
LiMette og lillegutt Skrevet 26. oktober 2010 #4 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har akkurat det samme, skikkelige smerter rundt der bh-stroppen sitter. Jeg går til fysioterapeut pga. bekkenløsning, og hun sier det er veldig typisk at man ut i svangerskapet får disse plagene uansett bekkenplager eller ikke. Kommer av forskøvet tyngdepunkt, man overkompenserer gjerne litt for den ekstra vekten, og smertene setter seg ofte akkurat der. Legen vil nok ikke gjøre noe med dette, annet enn å konstantere at det er en vanlig og ufarlig plage. Har du noen som kan massere deg litt om kvelden? Det syns jeg hjelper. Det som er kjipt er at det fort kan sette seg lenger opp også, og at du blir plaget med hodepine. Da er det greit å være litt føre var. Prøv å gjøre ting som får deg til å slappe av, et varmt bad/dusj feks. Ellers syns jeg det kan hjelpe å holde kroppen litt lett i gang, enkle styrkeøvelser hjemme på stuegulvet er ikke så dumt. Man bør hvertfall unngå å stivne helt, da blir det bare verre.
knekkebrød Skrevet 28. oktober 2010 #6 Skrevet 28. oktober 2010 Skjellettet ditt har jo utvidet seg endel. Jeg feks. brukte 65 rundt i bh str. men må nå ha 85. Men musklene følger ikke helt med... jeg har de smertene rundt hele og de er verst foran. Var ikke slik i de to første svgsk så nå er det bare å trene etter fødsel!! Jeg fikk krampe i de musklene i ryggen da jeg ammet med begge barna og det er ikke godt kan jeg si. Så styrk musklene så godt du kan. De er som regel veldig flinke på treningssenterene.
romsa Skrevet 28. oktober 2010 #7 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg har hatt slike smerter på høyre side av rygg fra ca. midten av 2. trimester, spesielt på kveldstid. Jeg er blitt fortalt av svigerinne (som igjen var blitt fortalt av sin lege) at dette kan ha sammenheng med melkeproduksjon - at melkekjertlene jobber og dette kan utløse slik smerte. Jeg har ikke fått bekreftet dette andre steder... Fascinerende opplegg, i tilfelle det stemmer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå