Gå til innhold

Ammete direkte til baby?

Anbefalte innlegg

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Var på besök hos noen venner i går og de hadde en te som skulle gis til babyen ved luftsmerter. Den var kjöpt i utlandet, og det var visst helt vanlig å gi den til babyer. Så vidt jeg kunne se inneholdt den det samme som min ammete (som jeg ikke har videre tro på siden lillegull har like mye luft uansett). Så jeg begynte å tenke, skal jeg pröve å gi ham litt av teen? Kanskje det funker? Mange gir jo fennikel-te...noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går fint an å gi ammete til baby og mange har hatt en effekt av det. Jeg har imidlertid prøvd og synes ikke det funket, så sluttet med det. kan uansett være verdt et forsøk? Skader ikke i alle fall :-)

Lykke til!

Skrevet

hei, og takk for sist, UndrendeUllteppe!:)

Jeg gir lillegutten min en liten teskje ammete når han har mageknip, og det er kjempeeffektivt.. Men drikker også selv 3-4 kopper hver dag, og jeg merker det når jeg har glemt av en dag. Sliter med å få han til å rape, så han plages ofte for å få ut lufta etter måltid. Men så lenge jeg husker å drikke te, så går det mye bedre :)

(<3 090910 <3)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hei! Takk for sist ja! Hvordan går det? Jeg lette etter födselshistorien din på barnimagen, men fant den ikke...var så spent på å höre om alt gikk bra...når kom nurket?

Jeg skal pröve å gi ham ammete...noen som vet hvor ofte man kan gi det? Er jo ikke store mengdene...

Angående rapingen, så er det blitt bedre og bedre med tiden her...i starten slet han veldig med å rape, mens nå kan det komme store "mannfolkraper" med en gang jeg löfter ham opp..hehe...det hender han ikke får opp noe også da, men generelt synes jeg han er blitt flinkere til å rape og vi er blitt flinkere med håndlaget jo eldre han er blitt. :-) (Dessverre har det ikke hatt positiv effekt på magesmertene men...)

Skrevet

Skrev fødselshistorie en stund etter vi kom hjem.. Han kom 13/9, fire dager etter termin. Fødselen gikk fint, ble ikke like ille som jeg hadde forberedt meg på, men var selvfølgelig vondt;)

Lillegutten min var ikke så veldig liten.. han var 4300g og 53cm, 36,5 rundt hodet! Jaja, han kom nå ut likevel,hehe.

har lest i tidligere innlegg her hvor ofte man kan gi det, men husker ikke lenger.. Jeg har i allefall gitt det to ganger noen dager, og det har han ikke tatt skade av.

Skrevet

Du kan godt gi det rett til babyen! Jeg har akkurat vært i Tyskland, og der selger de masse forskjellige teer til babyer. Bl.annet fennikelte fra Hipp. Du kan godt gi mer enn en teskje. Jeg ga fennikelte mot luftsmerter til min da han var mindre. Det hjalp ikke med bare en teskje, så jeg ga 10-20ml før hvert måltid. Da rapet han og proppa bedre etterpå, uten så mye smerter:) Men smertene ble ikke borte da, men synes det hjalp litt iallefall! Minifom som jeg kjøpte på apoteket hjalp ikke i det hele tatt. Men du kan jo prøve det! Det er noen dråper som du gir til babyen før hvert måltid som skal hjelpe mot luftsmerter.

Skrevet

De skal ha det før hvert måltid uansett hvor mye du gir. Kan jo prøve med en teskje før hvert måltid og se om det hjelper, og heller øke dosen om det ikke har noen effekt. Det er iallefall ikke skadelig! :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ja Minifom er utprövd allerede...i to omganger...hehe...men jeg skal pröve å gi ham mer enn bare et par teskjeer för måltidene da! Problemet er jo at all tid han er våken her er et eneste stort måltid nesten, han ligger for det meste på puppen, så jeg får bare gi ham litt innimellom da :-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...