Cryst@l Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Er i 3pp og TR kom etter 42 dager. Kan det være en SA? Testet positivt på EL test på lørdag og fikk vondt i magen på søndag og så kom mensen.. I dag brøt eg sammen på jobb.. Sliter med ryggen og får ikke hjelp derfra, holder på å søke ny jobb som ikke innebærer mye bæring av små barn, bleier og leking på gulv uten ryggstøtte. Men det er ikke noe lett. Hadde håpet at å bli gravid kunne holde motet mitt litt lenger oppe på jobben og heller finne ny jobb etter permisjonen. Jeg visste det kunne ta lang tid, men nå føle eg meg helt forferdelig.. ikke bra på jobb, ingen ny jobb og ingen baby.. Har ihvertfall samboer som han sa så fint når eg ramset opp alt som var galt.. Måtte bare få ut litt.. :S
Happy87 Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg skjønner deg utrolig godt..Nå har jeg en ålreit jobb da, men skjønner frustrasjonen over ventetiden..Jeg ventet over 3mnd bare på eggløsning og venter fortsatt på et eventuelt positivt svar eller mensen.. Men hva da hvis mensen kommer..Skal jeg vente over 3mnd på neste el igjen? Da er det jo over et halvt år på 2pp.. Jeg sender deg en trøstende klem og håper at alt ordner seg for deg.. Heldigvis har vi skjønne samboere som forhåpentligvis støtter oss i denne (vertfall for meg) tunge prøvetiden..
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 26. oktober 2010 #3 Skrevet 26. oktober 2010 Sannsynligvis var det ikke en sa du hadde....tror jeg da.. Hormonubalanse, kan gi utslag på el-tester, og en positiv el-test er ingen garanti for verken el eller graviditet. Men uansett... Jeg skjønner sååååå godt hvordan du har det nå!! Bare at jeg ikke kunne vente lengre, og sa opp jobben....og har ikke fått noen ny.. blæh.. Men det er ikke så lurt å sette livet på vent, på en baby. Det kan stresse kroppen nok, til at den kommer i ubalanse og eggløsningen forsivinner. (Gjelder nok ikke alle, men..tar utgangspunktet i min situasjon) Ta tak i livet ditt nå! Kom deg bort fra jobben din, be om hjelp fra nav e.l. Bli lykkelig!! Det er det som teller! Her og nå! En baby kommer ikke før om mange, mange måneder, uansett! Masse lykke til!!!! Godt å ha bim og lufte tankene sine på!!
enil85 Skrevet 26. oktober 2010 #4 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har det akkurat det samme. Har har store problemer på jobben de siste 7 mnd, sliti skikkelig med å dra på jobb hver dag, men begynte å fantasere om å bli gravid, holde ut til permisjonen og finne meg noe annet før jeg måtte tilbake på jobb... Men aller først måtte jo typen bli med på å begynne å prøve, og det var han ikke da. I august orket jeg ikke lenger, så hadde min siste arbeidsdag siste dag i september. Nå går jeg rundt og prøver å få meg ny jobb, noe som skal vise seg å være litt vanskelig, men gir ikke opp. Og vi prøver, er i 3pp, mensen kom i dag, så noe deppa... Er så UTROLIG glad jeg sa opp den gamle jobben, holdt på å bli skikkelig syk av å være der. Men må innrømme at det å gå rundt hjemme hver dag, lete etter jobber på nav og finn, søke og aldri få noe napp er FRUSTRENDE. Men tenker også som så at "det ordner seg for snille piker", så håper både ny jobb og spire sitter om ikke så alt for lenge! Man kan ikke alltid høre på hjernen, noen ganger sier kroppen og hjertet for tydelig ifra hva som er det rette. Ta en sjangs, det kan være det beste du noen gang har gjort!
Cryst@l Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2010 Det er så godt å høre at det ikke bare er meg (på en teit måte for vil jo ikke at noen skal ha det sånn .. Eneste som hindrer meg å si opp er at vi sitter på en leilighet vi ikke har råd å betale med bare en lønn.. Men jeg har en liten drøm om å jobbe hjemmefra med å sy og strikke.. Det er så urettferdig at planlagte barn tar tid, mens de som aldri planlegger noe får det rett i hendene.. Såg på unge mødre i går så det henger litt igjen.. heheh.. Takk for svar jenter, utrolig godt å ha bim og få ut litt frustrasjon. Skal til legen på fredag og gruer meg litt. Begynner alltid å grine når eg skal fortelle om jobben og da får eg ikke sagt det på en ordenlig måte sånn at andre forstår, men trøster meg med at det ikke er bare meg som har det sånn på jobben min.. Lykke til jenter, fordi vi fortjener det og babyene fortjener å komme til verden av noen som vil ha dem!
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 26. oktober 2010 #6 Skrevet 26. oktober 2010 Masse lykke til hos legen på fredag!! Og tips: Er du redd for at du ikke skal få frem det du vil, så kan du alltids skrive en lapp/et brev å ta med. Bare si at du har vanskelig for å snakke om det. Når det værste har kommet ut, så er det plutselig ikke så vanskelig å snakke lengre. *goood klem* ...p.s.... INGEN fare når det kommer til gråting hos leger! Der har tårene trilla maaange ganger!! For all slags!!
Cryst@l Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 26. oktober 2010 Tusen takk Ja, sitter og skriver ned alt som ikke stemmer sånn at eg får det klart oppe i hodet før eg skal inn. hehe.. Ja, tårene triller hos sjefen og, men det hjelper jo ikke. Får håpe legen kan hjelpe meg, hvis ikke så har eg oppsigelses brevet på dataen klar til å skrives ut..
Åse❣ Skrevet 26. oktober 2010 #8 Skrevet 26. oktober 2010 Oi kjenner meg sånn igjen. Jeg slet så innmari med at kjæresten ikke var klar og jobben var noe dritt. I våres sa jeg opp jobben, men gikk ikke fra den. Da bestemte vi oss for at vi skulle begynne å prøve til høsten. Nå er det grusomt tungt igjen, eneste som holder meg oppe er de hyggelige kollegaene, verdens beste gutt og drømmen om spire... og permisjon. Er ikke riktig vettu. Er ikke lenger enn 2. pp, men helt sikker på at det ikke er noe her denne gang heller. Utrolig frustrerende med folk som popper opp gravide uten å ha forsøk, ønkset og kjempet lenge om det. Er på mange måter kjipt å vite at det er flere som har det sånn, men samtidig godt å lufte deg blandt likestillte. Stå på jenter - det blir våres tur snart
Cryst@l Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 26. oktober 2010 Jepp, snart vår tid Fant drømmejobben som eg har ventet på lenge, får håpe eg får den!! Kanskje lykken snart snur..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå