Gå til innhold

Kle seg ut til Halloween-party; må man kle seg stygt og sminke seg grusomt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kan man komme i en sykepleier-uniform, helt normalt sminka liksom?

Tips/råd?

(Mener da kostyme til voksenfest;))

Skrevet

Det er jo alle helgens dag/kveld. Og bunner i at denne natten så stod de døde opp. Da beskyttet en seg med lys osv.

Så de som kler seg ut, skal liksom representere de døde da. Men det kan jo likegodt være en død sykepleier, som noe annet ;)

Skrevet

Jeg skal være Ole brumm :) I USA kler veldig få seg skummelt...

Skrevet

Jeg har inntrykk av at de fleste Halloween-party'er består av folk som IKKE kler seg for mye ut, og som er normalt sminka..

Skrevet

Andr som skal på halloween fest?

Skrevet

Det er morsommere når man kler seg ut og er med på leken. :)

Dead diva er jo litt kult da. Lekkert sminket men veldig blek og med "blåmerke" etter en hånd som har kvalt deg, eller et "skudd" i hjertet f.eks.

Masse alternativer.

Plz ikke heks da. Alle er heks...

Skrevet

Det er jo latterlig at nordmenn skal prøve å kopiere denne festen som først og fremst feires i USA.

Uansett, mannen min er fra USA og han er overrasket over at nesten alle ikler seg skumle kostymer her. Det er ikke slik i USA, f.eks. når barnefamilier feirer så kler de seg som Ole Brumm, Supermann, Kleopatra, gresskar, prinsesser etc. Alle kler seg ikke i skumle kostymer, slik som her.

Skrevet

Allehelgen, eller de dødes dag, feires på forskjellige måter rundt omkring. I Italia var det ikke uvanlig å ta familiemiddagen på kirkegården denne dagen, for å minnes de døde slektningene. Tror det var i Irland skikken om å kle seg ut litt skremmende kom fra, sånn at de hvileløse sjelene på denne dagen ikke skulle ta bolig i en person. Dette er skikker europeere tok med seg til det nye landet og der ble alt så veldig komers...

Men utgangspunket for å kle seg ut var for å skremme de hvileløse døde sjelene, så det skulle være litt skummelt.

Ole Brum blir nok litt mer bolig med særdeles godt potensial for et gjenferd:)

Skrevet

??? Bor i USA og har feiret mange Halloween her, de fleste kler seg skummelt jo. Og husene er pyntet skummelt.

Skrevet

IKKE enig i at de ikke kler seg skummelt i USA. Har feiret Halloween der før, og er gift med en amerikaner og jeg synes de aller aller fleste (med untak av små barn) kledde seg skummelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...