Gå til innhold

Planlegger å ha et lite juleverksted, men hva er LETT for barn på 4 år å lage? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpe fjær, kuler, ispinner og lage snømenn..appelsin med nellik, karse

Skrevet

Panduro har forskjellige hobby sett som egner seg for barn. Vi skal lage julenisser til å ha på juletreet samt snøkrystaller og engler som også skal være på treet.

ellers pleier jeg å kjøpe de billige blanke telyseholderene på IKEA og kjøpe maling og male disse. De blir veldig fine. Kan bruke samme maling på krus. Det blir fine julepresanger.

I år har jeg kjøpt lysdekor maling som vi skal pynte lys med. Dette blir årets julepresang fra jentene.

Magnet klyper er også kjekke og lette å lage.

Skrevet

Appelsin m nellik e ikkje noe man kan lage å gi vekk, karse e påske...

Snømenn e enkelt, ja, men ikkje så veldig vakkert..

Tenkte mer på noe finere man kunne gi vekk..

Skrevet

Tovete ting! men det er litt gris, men gud så gøyt!

kangleengler og nøttefigurer er og enkle og gøye!

Skrevet

Snømann e ikkje noe eg vil gje vekk, appelsin m nellik er ikkje noe man kan gje vekk, og karse forbinde eg m påske...

Noen andre?

Skrevet

Faen for en drittkjærring du var da..Prøver å komme med noen svar til deg, utaknemlige heks!

Skrevet

du får faen meg skrive VAKKERT neste gang da, det sto LETT i overskriften din-..jævla megge

Skrevet

støpe lys :) det er kjempe morsomt også blir det jo fine lys som man kan variere med farger og former :)

Støpe såper :) dette finner du utstyr til på panduro.no det er dyrt da.

Male rammer :) du limer på snøfnugg i tre også kan ungene male dem hvite med glitter på :)

Skrevet

Kjøp issopor hjerter og mal de røde. så kan du kjøpe noe perler eller lignende å lime på :) så kan man henge de i en tynn tråd :)

Skrevet

Kjøp nokre glaskrukker på IKEA, la ungane bake kakemenn og putte i krukkene, pynt med band og la ungane teikne/male merkelappar. Kakemanndeig tåler meir frå varme og klissete barnehender enn f.eks. pepperkakedeig.

Kjøp isoporkuler og/eller -hjerter, raud maling + gullglitter, blå eller kvit maling + sølvglitter. Blir faktisk ganske fint, og ein 4-åring kan utan problem male/glitre sjølv. Bruk smalt silkeband til oppheng (hjelp ev. ungane med å feste det med knappenåler).

Skrevet

-lag trolldeig, stans ut pepperkakefigurer og mal dem, rød tråd til og henge dem opp med.

-Pappkjegler som dem kan mal/klistre på, fin kurv til å henge på juletreet.

-Mal på krus og asjett

-mal på tomme syltetøy glass, en ståltråd med perler tvinnes rundt kanten som hank, vips så har du te-lys-lykt

-skjær opp epler og lag eplemost, fyll på malte glass.

-lag nisse/snømann hoder av isoporkuler til og henge på juletreet

-Stoff-trykk på forkler-grytekluter-t skjorter-slips ........

Det jeg kom på i farta

Skrevet

I fjor lagde vi trolldeig og stanset ut stjerner og hjerter.

Etter at trolldeigen var stekt, malte vi stjernene hvite og hjertene røde med hobbymaling.

Deretter strødde vi hvitt glitter (kjøpt på panduro) over, så vi fikk glitrende stjerner og hjerter.

De var megapopulære hos alle. Og de som ikke fikk, har lagt inn bestilling i år.

Husk å lag hull i trolldeigen til tråd før den stekes. (vi brukte silkebånd)

Enkelt for en fireåring og en fin gave.

• 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for mange gode tips!

Maria og Phillip: Sjøl om ting skal være lette, så kan de være vakre.. At du synes at en appelsin m nellikspiker i er en fin julegave, så er det greit for meg, men den blir jo ødelagt og dårlig ved å ligge lenge.. Tingene skal jo lages en god stund før jul....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...