Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei og hopp til alle her inne. Jeg er ny i gamet, men gleder meg til å delta i forskjellige og ikke minst hyggelige samtaler.

Jeg innbiller meg at jeg har funnet drømmenavnet. Har smattet på det i noen dager nå og tror at det skal ligge godt øverst på lista for jentenavn.

Savannah <3

..noen synspunkter?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142482355-dr%C3%B8mmenavnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som spansktalende må jeg advare deg:

På spansk betyr det laken (laken man har i senga)..

Det skrives sabana, men på spansk er b og v samme lyd (en slags slapp norsk b, spansktalende får ikke til å si vår "v"), og i tillegg er et ikke noen forskjell på uttalen mellom enkel-n og dobbel-n...

Begge ordene (Savannah og sabana) vil derfor uttales i Spania og Latin-Amerika som sawana, og det er ikke så gøy å gå rundt å hete laken..

Så med mindre du er sikker på at jenta di ikke skal reise i spansktalende land/ jobbe der eller lignende ville jeg valgt et annet navn. ;)

Hmm.. ja, det var jo litt synd at det skulle ha en sånn spansk betydning. Men såvidt meg bekjent så har camilla også en litt festlig spansk betydning. Jeg har hørt at det betyr hengekøye, vet ikke helt om det er noe særlig bedre. Men uansett da, Savannah er et veldig vanlig navn i USA og tror de overlever den spanske betydningen til tross for at det er veldig mange spansktalende som bor i USA. En stor prosentandel av Los Angeles er jo spansktalende.

Vi har ingen spansk tilknytning og ei heller mye med spania å gjøre på den måten så tror det skal gå bra jeg. Savannah er et nydelig navn uansett syns jeg.

Hva med Simen da? Hvis du sier i ALLE engelsktalende land at du heter "Simen" så betyr jo det 'sperm'. Vet ikke om det er det lureste heller. Så tror ikke jeg skal fokusere så mye på betydningen i andre land, hihi.

Men takk for info uansett :)

Hmm.. ja, det var jo litt synd at det skulle ha en sånn spansk betydning. Men såvidt meg bekjent så har camilla også en litt festlig spansk betydning. Jeg har hørt at det betyr hengekøye, vet ikke helt om det er noe særlig bedre. Men uansett da, Savannah er et veldig vanlig navn i USA og tror de overlever den spanske betydningen til tross for at det er veldig mange spansktalende som bor i USA. En stor prosentandel av Los Angeles er jo spansktalende.

Vi har ingen spansk tilknytning og ei heller mye med spania å gjøre på den måten så tror det skal gå bra jeg. Savannah er et nydelig navn uansett syns jeg.

Hva med Simen da? Hvis du sier i ALLE engelsktalende land at du heter "Simen" så betyr jo det 'sperm'. Vet ikke om det er det lureste heller. Så tror ikke jeg skal fokusere så mye på betydningen i andre land, hihi.

Men takk for info uansett :)

Annonse

Ja her får du høre det, hehe :-P

Viktigste er jo hva du mener selvsagt: en finner alltid noen som ikke liker navnet.

For meg er det viktig at navnet er til en viss grad internasjonalt og ikke kan bety noe rart på et annet språk ;)

En venn av meg heter Simen og bodde et år i USA: null problem. Når de leser det høyt blir det jo "sajmen", på samme måte som Simon blir "Sajmon".. Men om han uttaler det på den norske måten (så det høres ut som det engelske semen) blir d jo en annen sak :-P

Hva med å gi jenta et kortere "vanligere" navn først og ha Savannah som mellomnavn. Eks: Leah Savannah, Lene Savannah, Elise Savannah (osv, hundrevis av muligheter :)

Koselig å høre at det er fler som liker navnet. Jeg kan jo ikke si at jeg har bestemt meg for man vet jo aldri, men pr nå så ligger det på førsteplass.

Har noe med klangen å gjøre også syns jeg <3

Susanna er også kjempefint navn :)

Er glad i pynte-h når det gjelder navn med A-ending. Det er enkelte navn som ikke er like fine med h på slutten. Evelina syns jeg er finere uten. Men er jo delte meninger og er jo sånn det bør være :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...