Gå til innhold

når begynte dere med smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 10 dager i dag, og det virker som hun har et enormt sugebehov.

Har vært på helsestasjonen og veid henne, og hun legger på seg i massevis, så det er ikke at hun ikke får nok mat.

Jeg er litt skeptisk til å starte for tidlig fordi jeg ikke vil forvirre henne ødelegge ammeteknikken - for vi har slitt litt med denne. Har bl.a. brukt brystskjold, som vi nå er godt i gang med å slutte med. (bruker det bare innimellom hvis hun er altfor frustrert eller brystet er så fullt at hun ikke får tak i starten).

Samtidig tenker jeg at hvis hun klarer å suge greit på både skjoldet og brystet så går det kanskje greit med smokk også..

Hun kan nemlig ligge lenge å suge på en finger og være mer enn fornøyd med det.. og da tenker jeg at en smokk vil være ganske mye mer praktisk enn en finger :)

Noen med erfaring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ventet til gutten min var en måned, nettopp fordi jeg ikke ville ødelegge ammeteknikken:) Men dette er jo opptil hver enkelt:)

Skrevet

Min gutt fikk smokk etter ei uke og det gikk fint det :) Tenkte som så at hvis han ble forvirret, måtte vi kutte smokken og heller slite litt med amminga en liten periode. Hadde ingen problemer med ammeteknikken vi da, så det stiller seg kanskje litt anderledes for deg..

Skrevet

Begynte med smokk etter 10 dager m førstejenta, men lillemor på 5 uker vil fortsatt ikke ha... Hmpf..

Skrevet

Da vi kom hjem fra sykehuset, altså tre dager. Han lå på puppen HELE tiden, og jeg måtte bare få pause. Ingen problemer med sugeforvirring. :)

Skrevet

Begynte da han var 2 dager gammel;) Men ammingen gikk perfekt fra første minutt da..

Skrevet

Nr 1 fikk smokk etter 2 dager. Etter 2 mnd begynte vi med flaske, men det hadde ingenting med sugeforvirring å gjøre.

Nr 2 ventet jeg med smokk, til hun var 3 uker, for å være sikker på at ammingen gikk knirkefritt. Men hun nekter å ta den, bare brekker seg.. Suger ikke på fingrene heller. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få henne til å ta den, litt frustrert fordi det fører til en del ekstra gråt og pupping når hun bare er sugesyk og ikke sulten...

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Gutten vår fikk smokk det 4. døgnet og flaske etter ca 2 uker, men vi slet ikke med ammingen. Det har gått fint hele veien!

Skrevet

Vi ga gutten vår smokk etter seks dager. Med førstemann ventet vi til han var 2-3 uker, og han ville ikke ta smokken. Det ble veldig slitsomt etter hvert fordi han måtte ammes, trilles eller bysses for å roe seg. Bestemte oss derfor for å prøve smokk tidligere denne gangen (vet jo ikke om det var fordi vi ventet så lenge at eldstemann ikke ville ha den da ,men...) Det har i alle fall gått veldg greit i forhold til ammingen. Men så har også ammingen gått veldig greit denne gangen. Kavet mer med ammingen med nr 1. Siden babyen din legger godt på seg har den vel fått til en god sugeteknikk nå? Du kan jo kanskje introdusere smokken og se hvordan babyen reagerer? Om hun blir forvirret kan du jo kutte det ut igjen. Evt vente til du har kuttet ut skjoldet.. Lykke til :-)

Skrevet

Har forresten også sendt deg en pm :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...