Augusta4 Skrevet 26. oktober 2010 #1 Del Skrevet 26. oktober 2010 Heisann:-) I dag har jeg vært på ultralyd pga komplikasjoner i svangerskapet. I forbindelse med denne ultralyden regnet de ut sannsynlig vekt på babyen. De kom frem til 11% vektavvik pluss. Jeg er nå nesten 32 uker på vei nå og de ville vurdere veksten på nytt om 4 uker, da de mente terminen min måtte være 1 uke tidligere enn først anntatt. Grunnen til at de mente dette er at jeg har født 4 barn tidligere som alle er født ved termin og har veid under 3 kg. De syntes dermed at det var litt rart hvis jeg nå plutselig skal få et barn som er 11% større en gjennomsnittet. Har noen andre opplevd at terminen har blitt korrigert så sent i svangerskapet? Trodde den ordinære ultralyden var den som bestemte jeg. Det har jo faktisk ganske stor betydning om terminen blir flyttet 1 uke med tanke på overtidsvurdering og når man eventuelt skal starte permisjonen sin. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142482020-korrigering-av-termin-sent-i-svangerskapet/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå