Gå til innhold

Tiden går sakte...

Anbefalte innlegg

Gleden over positiv test er nå erstattet med en følelse av at det ikke er helt reelt dette her.

Er bare litt over fem uker på vei, og kjenner kun litt mens-aktige smerter, og strekking av ligamenter innimellom.

Er sprøtt, men lengter nesten litt etter kvalmen jeg har hatt de to gangene det faktisk har gått bra.

Har lyst på UL i uke syv, men mannen min mener vi vbør vente til uke 10. Det er jo en evighet til...:-)

Har lyst til å glede meg, men tør ikke helt...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142481783-tiden-g%C3%A5r-sakte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg kan kanskje trøste deg med å fortelle at jeg har det på samme måte.. Null symptomer utenom positiv test og uteblitt menstuasjon. Er nå visstnok i uke 6 (ifølge nettkalkulator) og jeg er ikke kvalm, trøtt eller har hodepine. D eneste jeg merker er vel litt spent mage innimellom.

Dette er min første graviditet, så jeg har ikke erfaring med hvordan det "skal" føles. Satser på at alt er bra og at jeg bare er heldig som ikke har symptomer :) Krysser fingre for deg og, kan jo hende du bare er heldig denne gangen?:)

tør heller ikke helt å glede meg over dette, så prøver å fortrenge det mesteparten av tiden, og så ta inn gleden for fullt når det har gått 12 uker (men, tiden går jo utrooolig tregt ;)) Jeg fikk forresten beskjed av legen at de anbefalte legetime først i uke 12 og ikke før...syns d var litt lenge å vente jeg, men men

lykke til til deg da! :)

Alltid forstrøstningsfullt når noen har det på samme måte:-)

Gratulerer med førstemann på vei:-) Så spennende da!

Jeg har to gutter fra før, men gleder meg like mye som til førstemann:-)

Alle graviditeter er jo forskjellige sies det, og i denne ventetiden, som faller oss litt lang, er et hyggelig fellesskap med andre i samme situasjon et godt alternativ til ensom grubling.

Så takk for svar - og la oss satse på at det går helt strålende for oss begge;-)

Hei, jeg kjenner meg godt igjen i beskrivelsene dine. Er 7 uker på vei, men foruten positiv test og manglende mens, er det lite som tyder på at jeg faktisk ER gravid. Lengter nesten etter kvalmen... Det er litt ubehagelig... Litt ekkelt... akkurat som jeg ikke klarer glede meg ordentlig enda. Er jeg virkelig gravid, eller er det for godt til å være sant? Jeg vet det er tåpelig, men det føles nesten som jeg sperrer for gode tanker og følelser så lenge jeg tviler... Jeg håper og lengter etter tegn som er overbevisende nok. :-)

Dette er mitt første innlegg og også første gang jeg er gravid. Jeg er nå 6 uker på vei, og kjenner heller ikke noe særlig til graviditeten og føler at det er ganske uvirkelig. Jeg ser noen prater om ultralyd i uke 7. Jeg har min første legetime 17. November, det vil vel bli i uke 9. Og først deretter blir det vel tale om å bestille ultralyd. Det var legekontoret som mente jeg ikke trengte første time før da. Hvordan er det egentlig med dette? Hva er vanlig? Hvorfor drar noen på ultralyd så lenge før andre?

Annonse

Godt å se at jeg ikke er den eneste! Jeg er nå 7+1, og kjenner veldig på at jeg føler meg lite gravid selv om jeg har ømme bryst, er mye kvalm og svimmel.... Ønsker en tidlig ultralyd, men vet ikke om dette er noe jeg bare kan ønske selv hos legen? Klarer ikke helt å forstå at det er et foster i magen min :-) Har time til første kontroll 15. november er da 9 + 2, kanskje man har fått mer begrep rundt det da :-)

Å ja, ventetiden er laaaangsom!

Det spørres om første legetime + ultralyd, og her er hva jeg tror:

Så lenge alt er normalt, så er det ingen grunn til å stresse verken med første legetime eller med ultralyd. Jeg tror (understreker tror!) at ikke legen kan måle størrelsen på livmor osv. før det er gått en del uker. Og ultralyd trenger man strengt tatt ikke ta før i uke 18, når man får tilbud om den tradisjonelle UL-undersøkelsen.

Når det er sagt: Jeg skjønner godt at mange lengter etter å få bekreftet at det er en liten spire inni der som lever og vokser.

Med mine to første barn hadde jeg første legetime rundt uke 12, og deretter annenhver gang hos lege og jordmor. Det var hos jordmor jeg fikk høre hjertelyden første gang og det var en enormt rørende opplevelse! Jeg gleder meg allerede til det denne gangen, med nummer tre.

Så: Noen gode råde for ventetiden har jeg ikke, men så lenge alt kjennes greit, så er det ingen grunn til stress eller bekymring.

Vi skravles!

Gode råd fra kloke damer her:-)

Jeg har hatt tidlig ultralyd på mine to andre barn, og det har gjort det lettere å holde ut ventetiden/ta fatt på "glede seg"-perioden.

Jeg beundrer dem som klarer å vente til uke 19, og vet at det ikke er noen medisisnsk grunn til å la være.

Men kjenner jeg mitt eget bekymrede selv rett, blir det nok en tidlig UL på denne damen...

Lykke til alle sammen, og oppdater gjerne om ståa for dere etterhvert som tiden faktisk sleper seg fremover...:-)

Nå måtte jeg faktisk på tidlig utralyd likevel... Begynte å blø natt til søndag, dro til legevakten, ble henvist videre til ultralyd. Var der i dag, og må dessverre innse at det var en SA. Hadde ikke noe særlig med smerter, men har blødd en del. Litt ekstra trist da dette er første gang jeg er gravid - begynner automatisk å tenke at det vil skje igjen. Gynokolgen sa at det bare var å prøve på nytt etter neste mens, så får bare brette opp arma og sette i gang igjen. Men føles trist og urettferdig akkurat nå.... Satser på å komme meg inn i en annen 2011-klubb...

Det var leit å høre...ikke gøy i det hele tatt, skjønner jeg. Samtidig tror jeg ikke du skal være redd for at det også vil skje neste gang. Jeg har flere venninner som har hatt SA, men det har gått aldeles strålende på neste forsøk. Det var kanskje en mager trøst, men masse lykke til neste gang.

Vi får prøve å tenke slik at det er kroppen som ordner opp dersom det er noe som ikke stemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...