Jønimi Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Sånn rent teknisk, så kjenner hun etter med hånda. Teller de antall fingre det er plass til eller? For det går jo ikke an å se noe liksom? Og- har alle 10 cm, går det an å ha større åpning liksom?
bassegutten Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 hun måler åpning i fra livmorhals/ mormunn som det heter under fødsel. Ettersom hvor mye hun klarer å sprike med fingrene inni mormunnen til den strammes er da hvor mange cm åpning du har. Når du er moden vil du gå rundt med 1-2 cm åpning(tror jeg). Det er slik at man ikke har lov til å presse før det er 10cm åpning, så ja, jeg vil tro det går an og ha mer ettersom baby er påvei ut, men man må knipe igjenn til 10cm er nådd men altså, det er ikke "hullet" som måles, men livmorhalsen/mormunnen som er inni kjeden. =)
Lukkelukken og bebibror Skrevet 26. oktober 2010 #3 Skrevet 26. oktober 2010 Der fikk jeg jaggu svar på noe jeg lurte på også!
Jønimi Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2010 Takk for svar! Jeg la forresten inn spørsmålet på forumet "spør jordmødrene" og fikk svar av jordmor kristina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå