Gå til innhold

Første mann !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg e totalt forvirret !!! Eg har allslags tegn hele veien som kan forklares på alle andre måter og.

har noe lignende el slim 4 dager etter eggløsning , vondt i ryggen , stikker i underlivet, vondt i puppene... så eg fatte ingenting. Får det e jo så tidlig enda

I morgen e tanta bannlyst happy !!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jaaa, drømmer om første :) slutta på p-sprøyta for 15 mnd siden. fikk mensen tilbake for 5 mnd siden med hjelp av akupunktur. men den var veldig uregelmessig, vanskelig å finne el osv.. så fikk provera og pergo av gynekolog. nå er ting regelmessig også uten provera, men tar pergo for å sikre el. samboer har fått beskjed av legen sin for mange år siden etter et arbeidsuhell hvor de edlere deler fikk en trøkk at kaaanskje det kunne være vanskelig å få barn. så vi kan vel si at frykten for at vi ikke kan få barn er mer og mer til stede for hver pp. men vi krysser fingrene. ikm uke 46 :)

Skrevet

Velkommen til tråden libbis !!

Skrevet

Da går jeg over i 2pp..Må den være mye kortere enn 3 1/2mnd og være DEN pp hvor det skal klaffe.. Føler meg sååååå klar for en liten egen baby nå, ikke låne andres hele tida.. Jeg vil ha en som er miiin..Håper kroppen min er i mer normal syklus nå slik at jeg ikke må vente like lenge til jeg kan prøve igjen;)

Skrevet

Æsj da happy !!! Men som du sier er det jo kjekt når kroppen komme i rute igjen !!! Satse på at du kan feire jul me en liten spire!!!

Her er jeg i det ene øyeblikket sikker på at jeg er gravid for i det neste være sikker på at jeg ikke er det.

Er 5 dpo men har noen tegn men de kan alltids forklares av andre ting. Stikker i begge sidene nesten der som en får sting når en springe.. Direkte vondt i puppene ( hadde litt vondt før el og så tør ikkje håpe) litt sånn små kvame som kommet og går. I dusjen i dag brakk eg meg tre ganger. Rett før eg spydde !! Fikk svarte prikker når eg reiste meg og noen ganger i dag.. Det var rapport fra meg. Men er jo bare 5 dpo så det har jo ikkje festet seg engang!! Så ska jo ikkje ha symptomer enda

Skrevet

Glemte å si av og til tett i nesen ; ))

Skrevet

Heihei, då hoppar eg inn på denne tråden eg også :o)

Kjempegodt å sjå at vi er fleire som prøver på nr.1, føler også at "alle" skal ha nr. 2 - 3..

Er kjempefrustrert for tida, sida alle rundt meg blir gravide. Fekk i helga vete at nok ei venninde er gravid, dvs. fem (5!!!) av mine nærmaste venninde er gravide no. Eg òg vil!!! :o( Kjenner eg blir meir og meir nedtrykt ettersom tida går. Skal prøve noken mnd til, og så har gynekologen sagt vi skal starte utredning. Ventar på ein laproskopi for å fjerne endometriecyste og sjekke litt ut inni der, men eg enda såklart på venteliste.. Eg er ein "ikkje prioritert pasient"... Har lyst å ringe inn for å skrike at det gjere jo VONDT dette her, men samtidig skjønnar eg jo at systemet er nødt til å vere sånn.. Dei håpar på å få ta den innan tre mnd, men kan ikkje garantere det.. Føles leeeeenge :(

Nei, vi får berre håpe at spiren snart sitter for oss alle :o)

Blir iallefall verdens lykkelegaste den dagen det skjer :o) For det SKAL skje....! Hehe (positiv tenking skal verke positivt, ikkje sant!?!! ;o) )

Skrevet

Da forsvant alt håpet mitt for denne pp.. Fikk lyse Lyse Brun utflod i går.. Det er jo ikke noe bra tegn . Da blir det nok bare mer og mer frem mot mensen.. Håpet virkelig at det klaffet denne mnd. Nå e eg bare Lei og har lyst å grine

Skrevet

Huff da..Hvor lenge etter el er det nå da?? finnes det ikke noe du kan ta mot spotting da? Leser om mange her inne som tar noe for det, men husker ikke hva det var..

Skrevet

Sink er det noen som tar .. Eg tar det men det hjelpe ikkje !! ER bare 6 dpo i dag. E bare bitte litt lyse brunt som har kommet. Hvis det ikkje blir mer så e det ikke så gale men det e jo lite sannsynlig

Skrevet

Eg òg føyer meg inn i lista her - prøver på fyrstemann, ja, og har AKKURAT dei same tankane og bekymringane som mange andre her :-( Er 28 år, mannen min er 33, så fruktbarheitsalderen er jo ikkje så heilt gale, men "tenk om"-tankane har lett for å presse seg på her også dessverre. Tenk om me er eit av dei para som faktisk ikkje kan få barn! Men slike tankar prøver ein å skuve bort, og ein lever i trua og håpet - bortsett frå at når TR kjem nok ein gong, eller syklusane er i hytt og pine - då kjem tankane snikande att.

Enn så lenge kryssar eg fingrar og tær - eit halvt til eitt års prøving før spira sit er jo iallefall heilt vanleg, så ingen grunn til panikk enno. Men det er godt å lese det de andre skriv, godt å vere fleire i same båt!

Når ein fyrst er gravid, er det nok av damer å diskutere symptom og fødsel og barnestell og graviditet og alt med, men så lenge ein er prøvar, kjennest det veldig einsamt - har ikkje lyst til å dele prøvinga med andre enn mannen, men samstundes byd det på frustrasjon og problem. Eg har td ein jobb der røntgen er ein del av kvardagen, og eg har dilemmaet - fortelje alle på jobben at me prøver og at eg ikkje vil utsetje den potensielle spira for stråling (ikkje fristande då mange på jobben uttrykkjer (kanskje flåsete og ikkje ektefølt, men dog) at ungar ikkje er noko stas (jobbar med fleire yngre jenter), ELLER prøve å vri meg unna på anna vis, få andre til å ta bilete medan eg skriv journal ol. I perioden mellom EL og IKM som eg er no, vert det sistnemnde.

Er liksom som om ALT kjem til å løyse seg, berre ein får ein tydeleg, klår strek og kan seie at JA, eg er gravid! Kryssar fingrane for at me alle er der snart snart snart! :-)

Skrevet

Dytter denne opp

Skrevet

Jaja, hvordan går det med dere her inne?? Noen som har blitt gravide med sin første?? Har dere kjøpt inn noe utstyr? Har dere tenkt på navn? Man får lissom tid til å tenke på mye rart i denne prøveperioden:)

Gjest isimagen
Skrevet

Hei,

Sniker meg inn i dette forumet jeg :)

Vi prøver på nr. 1 nå. Sluttet på pillen i august, ble gravid med en gang og mistet i uke 7. Så nå prøver vi igjen med godt mot!

Noen som vet hvor fort kroppen er tilbake til normalen etter en SA? Kan man bli gravid før man har hatt en "ordentlig mens"?

Skrevet

dytter denne opp litt ..

Frykten min for at vi ikke skal få det til blir større og større for hver dag som går..

Skrevet

der er du ikke alene metti 3pp..Hjelper ikke når hele svigerfamilien sitter å venter på en gladnyhet..Har ikke sagt til de at vi prøver, men de vet at vi har veldig lyst på barn og at vi skulle vente til jeg var ferdig utdannet (som jeg er nå)..Samboeren er nå også siste av 6søsken som ikke har blitt foreldre..Så alle øyne er rettet mot oss..Gjør så utrolig vondt at det ikke har klaffet enda..Får hele tida høre "når skal dere få en liten en da"? Jeg har så lyst å skrike ut "VI PRØVER SOM BARE DET!" men det er ikke så lett..I forhold til jobb har jeg lyst at dagene skal gå ekstra seint (har så utrolig mye å gjøre) men i forhold til denne prøvingen så har jeg lyst at dagene bare skal fly avgårde..Skulle ønske jeg kunne legge meg ned for sove og så våkne opp til el for å å sove videre og våkne opp til ikm..Hvorfor må denne prøvingen ta så utrolig lang tid?

Gjest jegogfrøetjegmistet
Skrevet

Tittei hoper inn her.

Er en jente på 27 år studerer samboer studereer også han er 25.

Vi fant ut at hvis vi skulle vente til vi var ferdig utdannet risikerte vi at toget var gått for meg. Så derfor begynte vi å prøve i aprill det så ut til å gå lekende med graviditet på 1 forsøk. I uke 10 viste det seg at det ikke var hjerteslag.

Så nå er jeg på slutten av 4 pp etter ma. Er temelig sikker på at det blir en 5 pp ikm er på tirsdag, men trur rett og slett ikke det ble noe denne gangen heller.

Jeg har min helt egne teori når det gjelder gravide de kjenner lukten av et eller annet fra folk om prøver å bare må dukke opp hvor man enn snur og vender seg. De vet det selvfølgelig ikke selv, men underbevisheten styrer dem dit jeg er.

Er så misunelig på disse meneskene som har tre barn og aldri har tenkt over at barn er vanskelige å lage.

Familien min vet at jeg prøver siden de viste at jeg mistet er litt godt å vite at det er flere enn jeg som venter på at vi skal ha en gladmelding.

Lykke til folkens

Skrevet

Vi prøver også på vårt første barn :) Tok siste p-pille i oktober, men er forberedt på at det ikke går på første forsøk! Men er selvfølgelig veldig spent alikevel, håper virkelig vi slipper å vente så alt for lenge :)

Skrevet

Tidkrevende hobby er smart! Jeg prøver å holde meg så opptatt så mulig og å trene! Ikke sånn hard-trening, men bare sørge for å bevege meg 2 ganger i uken.

Har ellers mye å gjøre, men disse tankene kommer ALLTID tilbake nær IKM:S

Men vi får bare fortsette "å la naturen gå sin gang" ;)

Skrevet

En liten trøst til alle oss førstegangsprøverer som ofte er helt SIKKER på at vi treffer med el: har lest (en eller an plass) at 75% av alle befruktede egg ikke overlever, så derfor er det NORMALT at det tar litt tid å bli gravid, selv om en treffer på perioden.

La oss bare håpe at de 25% kommer til oss snart og at egget fester seg!

Skrevet

Hei

her er det negative tester ! Ikm på onsdag. Kroppen min har mange tegn på graviditet utenom spotting ( brunlig slim ) men testene sier nei så da er vel nesten alt håp ute

Gjest jegogfrøetjegmistet
Skrevet

har også ikm på onsdag. intet nytt intet uvannlig. Før jeg begynte å prøve ville jeg ikke merket at puppa var såre og at livmoren verker og at hodet dunket, men etter 4 prøveperioder kan jeg bare konstantere at sånn er det hver månede.

Vet ikke om det altid har vært sånn, men etter at jeg mistet er det sånn det har vært.

Har testet negativt tredager på rad. Så da er det vel bare og vente på tanta også på ny eggløsning lei av dette nå

Skrevet

Ja eg e veldig lei dette her nå og alt eg ønske er en positiv test !! Føler alle rundt meg og på bim blir gravide.. Men eg får mensen hver mnd !!

E nok bare å hive seg over i ny mnd for meg og. Får håpe ingen av oss får tanta på onsdag. Klamrer meg til at vennina mi hadde neg på ikm og positiv to dager etter

Skrevet

Lykke til til dere begge to! Har tr på besøk nå, så får vi fortsetter å prøve!

Skrevet

Må si at det var noen meget trøstende ord..Her er mensen akkurat forsvunnet og jakten på el er i full gang fra imorgen..Håper strimlene kommer i posten da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...