Gå til innhold

Første mann !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange her som drømmer om sin første baby !! Føler de fleste her prøver på nr 2 eller nr 3 ... Det er mye tanker som fyller med med å prøve på 1 mann som de som allerede har vert gravide slipper .. Som frykten for å ikkje bli gravide

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøver på nr 1. Har prøvd i ca 1år nå. Jeg har gått igjennom hele stamtavlen til meg og mannen for å lete etter ufrivillig barnløshet. Alle på begge sider +søsknene våre har fått unger i fleng, og ingen har ventet lenge på det. Jeg kjenner at jeg begynner å bli bekymret i og med at jeg er 30 år og student. Jeg vil veldig gjerne ha barn før jeg går videre på neste trinn i utdannelsen min. Hvis ikke det går må vi vente til jeg er 35-36 år. Og min mor har fått beskjed fra gyn om at hennes døtre bør få barn før de er ca 37-38 år pga tidlig overgangsalder.

Det er skikkelig frustrerende!!! Har bare lyst til å grine!

Skrevet

Hei "metti 3pp". jeg har vært prøver til barn nr 1 helt til denne mnd... jeg fant ut at jg var gravid for noen dager siden... spiren satt i 5pp.. d var absolutt ikke forventet at d skulle skje så fort, for jeg har alltid vært redd for at jg ikke kunne bli gravid.. virker som om det er en frykt alle er innom til tider.. men plutselig snur det seg, det skjer med deg også skal u se :) Lykke til :)

Skrevet

Førtegangsprøvende her og! Aldri tenkt tanke på at jeg kanskje aldri blir gravid før vi faktisk begynte å prøve. For hver TR som kommer så blir man mer oppgitt. Er bare på 3pp da, så burde ikke bekymre meg enda. Har EL rundt nå, så håper den sitter.

Lykke til alle sammen som også prøver!

Skrevet

Hei!

Ja, enig i at det virker som om mange prøver på nr. 2 eller fler.

Vi har ingen fra før, så dette med å prøve å bli gravide er heelt nytt og VELDIG spennende:)

Jeg er fortsatt student, og i utgangspunktet ville vi vente til begge var i fast jobb, men ettersom jeg har valgt en lang utdannelse greier vi rett og slett ikke vente lenger..! Men det er jo så mange som får barn i studietiden, så det skal sikkert gå bra:) Dessuten kan man alltid finne på "unnskyldninger" for at det ikke passer med barn enda, man skal bare få på plass det, og det, og det, og det....Jeg tror det viktigste er om man føler seg klar til å ta imot noen å sette dem foran seg selv, og det kjenner jeg sååå sterkt at jeg er klar for!!

MEN som du sier, metti 3pp, er det skummelt å tenke på at det er noen som aldri blir gravide, og at man kanskje er en av dem... Ikke at det er noe spesielt som tyder på det, men det vanskelig å la tanken ligge siden dette er så nytt og uvant.

Skrevet

Samboeren min og jeg prøver også på vår første. Har mange venninner som har barn fra før av, og er gravide igjen nå, og de prøver nesten ikke i det hele tatt.

Jeg sliter mye med hva symptomene kan være, om det er at jeg kanskje er gravid eller om det bare er vanlige mens smerter. Ventet mens i går, men har ikke kommet ennå, men har hatt vondt i magen lenge, mens murringer som bare det, litt småkvalm av og til, var veldig svimmel i går, noe ømme pupper osv.... Men alt dette kan være pga mensen, så blir så stressa.

Kommer til å gjøre meg selv gal snart om ikke mensen kommer. Flyr på do hele tia for å sjekke om den har kommet, lyst til å ta en test, men ganske sikker på at den bare blir bortkasta. Hvis ikke mensen kommer i dag, skal jeg teste meg i morra tidlig, tok en test i går, men den var negativ....

Godt å høre om flere som sliter med frykt for å ikke kunne bli gravide.

Skrevet

Hei alle førstegangs prøvere:)

jeg og min kjøre prøver også på vårt første barn, og det er helt sant som dere sier,tror alle er innom tanken på om man kanskje ikke kan bli gravid. for min del har jeg nettopp starta "prøvingen" men kjenner allerede jeg blir litt stressa av alle rundt meg som har kul på magen eller går rundt med barnevogn, bedre blir det ikke av at alle spør om når vi har tankt å sette igang. har ikke lyst å forteller noen at vi prøver, så det har vi holdt for oss selv. da er det greit å få ut litt av frustrasjonen her inne til flere som er i samme situasjon:)

klem til alle dere prøvere:)

Skrevet

Til 88 <3 85 =2011?

Veit hva du mener med at ALLE går rundt med kul på magen! Klart at ikke ALLE gjør det, men det er sånn det føles for meg for øyeblikket.

VI har heller ikke lyst til å fortelle til noen at vi prøver, vil heller overraske alle når vi veit at spiren sitter, og mest sannsynlig kommer til å bli der i mange mnd!

Lykke til til alle!!!! <3

Skrevet

Ja, jeg vet!

Hver gang vi er med noen av vennene våre som har baby sier de masse sånn: "ja, det kan absolutt anbefales!", "Når skal dere få dere en sånn en, da?" eller: "se på den lille skjønne her" Frister det ikke med en sånn?". Jeg blir heelt lei meg, jeg! Tror ikke de skjønner hvor sårende det er at de hele tiden konfronterer oss med det faktum at vi ikke har barn enda. Det er sikkert ikke vondt ment, men det er virkelig mange som ikke tenker seg om før de snakker! Det er jo ikke akkurat sånn at alle som ikke har barn ikke har lyst på det heller!

Dette resulterer ofte i at jeg prøver å late som om jeg ikke er så interessert i ungene dises når vi treffes...for jeg får bare "mase-kommentarer" hvis de merker jeg er begeistret. Og det er jo egentlig veldig synd for unger er noe av det kjekkeste jeg vet.

Skrevet

godt å høre at andre også føler og tenker det samme:)

Synes det blir mer gøy å fortelle det når det liksom blir en overaskelse:)

håper vi alle sitter med kulemager selv om ikke lenge <3

Skrevet

Heisann jenter !!

Veldig kjekt at vi var så mange !! Eg har hatt ei veldig tung uke. Mi nærmeste vennine sa at hu var gravid. Hu hadde akkurat fått positiv test.. Denne beskjeden fikk eg rett før eg sko inn te gyn for å sjekke at alt var i orden.. Så da mitt i frykten for at det var noe gale me meg fortelle hu at de fikk det til på første forsøk.. Har hatt en del smerter i høyre side ved underlivet.... Men gyn kunne ikke finne noe gale heldigvis ; ) så da må vi bare fortsette.. Slite veldig med spotting noen som har noen tips ???

Ellers så glede eg meg vilt til eg kan sei at eg e gravide! Men du eg tenke på det HELE TIDEN !!! Prøve å sei te meg sjøl at eg må slappe av men får det ikkje til ! Men satse på at det blir en spire snart ! EL er ventet denne uken ; ))

Skrevet

Jeg prøver også på nr 1..Meg og samboeren har hatt lyst på barn lenge, men først nå er jeg ferdigutdannet og fått jobb.. Jeg kunne godt vært gravid mens jeg var student, men samboer var fast bestemt på at jeg skulle bli ferdig utdannet først...Jeg sluttet på pilla i juli og begynte i ny jobb i august..Først forrige mandag hadde jeg noe som kan være eggløsning..Etter 3mnd med mange skuffende prøveresultater og full forvirring..Er nå 8dpo og testet negativt idag..Da mister jeg lissom håpet jeg da. Selv om det fortsatt er 6 dager til ikm så har jeg en negativ følelse.. Men hater å vente nå..Skulle helst vært gravid for 2mnd siden.. Hvis hver pp skal bli på 3mnd så vet jeg ikke hva jeg gjør..

Og som dere sier..ALLE er jo gravide.. Jeg ble tante på samboer sin side på lørdag..De er 6 søsken og nå har alle de 5 eldste fått mellom 1 og 3 barn hver..Og da begynner jo folk å mase på meg da.. "Når skal du ha da?" "Det er vel på tide for dere også eller?"

Tro meg vi prøver for harde livet..Men er ikke så j.... enkelt når kroppen min bare kødder med meg.. Jeg har et sååååå sterkt intenst ønske om å bli gravid, kan det ikke bli min tur snart..Hva har jeg gjort for å fortjene det her?!!

Skrevet

Signerer denne.. Det er som oftes snakk om 2 og 3 mann virker det som.. Her sitter jeg ønsker såå sterkt min 1 :) Har en samboer som ikke er så veldig med på dette, så blir nok ingenting på meg i nærmeste fremtid men .. Tenkter mye på det å kanskje ikke kunne bli gravid, men må bare krysse fingrene den dagen man kan kalle seg for "prøvere" =)

Skrevet

Happy eg forstår deg så godt .. Syklusen min og har vert rare !! Hadde blødning annenhver dag i ei uke før den kom for fullt..

Hele slekta mi og har minst to unger så senest i går spurte de om noe var på gang siden eg hadde vert dårlige !! Det stikke i magen kver gang eg ser en barnevogn så det e hardt å prøve bli gravid

Skrevet

Jeg har hele tiden sagt at vi ikke skal prøve så hardt, bare la naturen gå sin gang... Eller, jeg har prøvd å overbevise meg selv at jeg ikke er så stressa, bare tar ting med ro og så skjer det som skjer....

MEN, hver ikm sitter jeg som en spent fjær å venter på noe som ikke skjer. Jeg tester, er stressa, blir sur på kjæresten som ikke skjønner hva som foregår osv osv... I dag har jeg nesten gått på veggen... Så la naturen gå sin gang fungerer visst ikke så bra for meg, for jeg tenker på det HELE tia...

Vi får nå se hva som skjer. Venter fremdeles på mensen. Skal teste meg i morgen tidlig hvis TR ikke har kommet ennå!

Krysser fingrene!!!

Skrevet

Her er det også første mann..kunne ønske jeg hadde erfaring fra tidligere svangerskap da, blir jo GAL av all denne jaktingen på symptomer.

enil85, det kan jeg også skrive under på!

Alt skulle liksom være så naturlig, gå sin gang, ikke noe stress.. YEAH RIGHT.. den gang ei.. :o) Hoho.. gjør ikke annet enn å google diverse mulige symptomer som skulle dukke opp de 14 dagene i spenning.

Håper virkelig det sitter denne gang! Dette er til å bli sprø av :-)

Håper vi alle slipper for mange av disse periodene før det sitter en spire der :o)

Skrevet

Ja.... Der kom tante rød....

Utrolig skuffa, bare lyst til å sette meg ned å begynne å grine. Hadde et godt håp, og gleda meg til å teste i morra, men da kan jeg bare spare den testen for å si det sånn... Søren, skuffa skuffa skuffa....

:(

Skrevet

Huff da, det var kjedelig.. Dufår lov å grine litt da.. Jeg kjenner skuffelsen.. Dessverre er det ikke så mye mer man kan gjøre enn å prøve igjen og håpe det går bedre da.. Jeg krysser fingrene for deg at neste pp blir det full klaff:)

Skrevet

Vi prøver også på vår første, det er så spennende! :-) Men så klart, man tenker jo sitt...tenk om det ikke går, i det hele tatt! *frykt*

Vi er i vår 4.pp nå! Ikm 4.nov, tanta bør ikke komme! *skremme vekk*!!

Skrevet

Ja skuffelsen er stor når tanta komme!! For min del kom den 1 uke for tidlig sist gang ... Da kan du si frusterasjonen var høy!!

Må bare prøve å ikke miste motet ! Men for min del har det vert vanskelig i det siste !!

Hvor mange pp har dere hatt ??

Skrevet

Er i første pp, men den har til gjengjeld vart i 3 og en halv mnd så føles som tre pp..

Skrevet

Er i 3pp, så har jo ikke prøvd så alt for lenge. Men man håper jo, og da blir det skuffende og sårt når det ikke skjer slik som man ønsker.

Får bare prøve igjen neste EL, og håpe på bedre resultat da!

Men er så skuffa.... Utrolig lei meg.

Skrevet

Ja eg e deppa i minst ei uke kver gang mensen komme !! Stort nederlag kver gang ...

Skrevet

Jeg signerer denne jeg også :) Er nettopp ferdig med 1 pp uten hell denne gang.. Eller det vil si at vi begynnte prøvingen for 1 år siden, men jeg begynnte å små blø i hytt og pine å fikk så vondt i magen pluss at jeg hadde enorme mens smerter. Så jeg ble sendt på sykehuset for å ta en ultralyd for legen skjønnte ikke hva som var galt.. Der fant de en 5cm cyste på høyre eggstokken min, så etter det gikk jeg bare å ventet på operasjon. Legen på sykehuset trodde det var en såkalt tvillingcyste, men når jeg var ferdig med operasjonen kom legen å fortalte at jeg var full av endometriose vev istede.. De hadde fjernet endometriose cysten og noe endo vev under operasjoen, men det er ennå mye igjen. Han sa at jeg burde begynne baby prøvingen med en gang for det kunne bli vanskelig med tanke på endometriosen.. Han sa også at hvis vi ikke fikk det til i løpet av noen mnd så måtte jeg ta kontakt med sykehuset så fikk vi prøve ivf. Så her sitter jeg spennt på hva vi har i vente framover og krysser fingrene for at vi kan få en baby vi også..... Jeg har lest at den mest fruktbare tiden min er rett etter operasjon, så jeg har rustet meg med en Clearblue fertility monitor og sed vennlig glidemiddel osv osv ;) Så får jeg bare håpe at spire sitter snart :) Ønsker alle første gangs prøvere lykke til og så håper jeg spiren sitter snart til dere alle :)

Skrevet

Da fikk eg positiv el test så da e det full aksje innelgging i kveld : ) Denne gangen skal det klaffe uansett !!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...