Gå til innhold

29 uker på vei, bare jeg som ikke kjenner vonde spark?

kine1234

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 29 uker på vei, og kjenner små bevegelser inne i magen litt nå og da i løpet av dagen, men ikke i nærheten til å være noe vondt! Synes alle andre sier til meg at de har/plages med så kraftige spark at det er vondt, og at de blir liggende våken om natten på grunn av mye aktivitet. Slik er det absolutt ikke hos meg, aldri våknet en gang pga spark, så blir veldig bekymret!

Er det flere som har det/har hatt det som meg? Håper på svar:)

Fortsetter under...

Jeg hadde det sånn da jeg gikk med nummer tre. De to første holdt på å ta livet av ribbenene mine, mange spark gikk rett i ribbeina. Og ja, det gjør vondt!! Nummer tre lå med beina mot ryggen min, og da kjente jeg ikke noe spark. Vi er ikke så følsomme mot spark mot ryggen. Da kjente jeg bare at det rørte seg der inne. Tror jeg kjente svake spark bare et par ganger. Klarer du ikke å kjenne hvordan babyen din ligger i magen? Kan være at babyen ikke sparker mot magen din, men mot ryggen - og som sagt, det kjennes ikke så godt. Spør lege/jordmor om det neste gang du er der, de skal klare og kjenne hvordan barnet ligger:))

Med første så fikk jeg mange vonde spark i ribbena, men jeg var lenger gått enn deg når det begynte å skje..

Nå er jeg bare 15+3 med andre, nr i var kjempe aktiv fra første spark mens denne her virker mer lat å absolutt ikke så livlig som broren var på denne tiden, spent hvordan resten av graviditeten blir..

Det er ikke alle som får vonde spark, like vanlig at det ikke skjer asså :)

Er også 29 uker på vei, men har heller ikke merket direkte vonde spark. De spark/bevegelser jeg kjenner er stort sett nederst i magen, noe som gjør at jeg lurer på om den lille ligger med beina ned? Her er det også mest liv på dagtid, har ikke blitt holdt våken gr lillemanns aktivitet, men mer pga vondt i rygg/ bekken, halsbrann og dobesøk ørten ganger i løpet av ei natt :o)

Syns å huske fra tidligere sv.skap at jeg hadde en del smerter i nedre ribbeina, ant gr at man ble sparket der når det begynner å bli trangt innabords! Men jeg klarer ikke huske når det begynte.. er så leeeeeeeenge siden, skal ha en skikkelig attpåklatt nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...