Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vel egentlig vært ganske heldige når det gjelder lillemann og søvn.. Fra han var ca. 3mnd sov han natta igjennom. Våknet noen ganger i 5tiden, men sovnet av seg selv igjen. *Lykke*

Vel, det varte ikke lenge.. De siste 4 ukene så har han sovet veldig urolig, våkner mange ganger gjennom hele natta, for å så våkne skikkelig mellom 1-3 engang. Da får han ikke sove igjen.. Eneste måten å få noe søvn på er å ta han i vår seng.. En skikkelig dum uvane, men man orker ikke ta den kampen kl3 om natta.. :s Jeg aner ikke hva vi skal gjøre for å snu dette.. Han har og begynt å sove dårlig om dagen. Vi har alltid hatt gode rutiner på det meste, prøver fortsatt å ha det, men han sover max 2timer tilsammen en hel dag nå for tiden.

Han er veldig aktiv, men blir fort trøtt, men han sovner ikke lengre av seg selv, og sover jo bare noen min.. :s Før sov han i det minste 30-60min.. Han nærmer seg 6mnd. Trodde først det var tenner, men det har ikke kommet noen enda..

Nå er jeg rådløs.. Hvordan skal jeg få han til å sove hele natta, og hvordan få han til å sove selv?

Han er ikke sulten om natta heller, han avente seg selv med melk når han var 3mnd (mme), gir vi han mat blir han bare sinna og slår vekk flaska, hender noen ganger at han vil ha vann da..

Det toppet seg egentlig inatt, fra 11-3 sov han og våknet om en an, og fra 3-7 så var han våken..

Fælt å si det, men det var deilig den ene uka han faktisk var syk, for da sov han hele natta.. :s Greit å hente seg inn da.. :P

Hva skal vi gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, vet ikke om jeg har noen tips. Men det kan jo være tenner allikevel?

Har du prøvd å gi han mer mat i løpet av dagen eller blir han bare sint da også? Da har han kanskje "lageret" fullt til natten iallefall så trenger du ikke bekymre deg for at han kan være sulten. Har du prøvd å ikke ta han opp, bare stryke og snakke/hysje med veldig lav stemme.. Kanskje det er en av søvnfasene han våkner i og trenger bare litt hjelp til å sovne igjen?

Skrevet

Hei!

Vanskelig å si hva det kan være, men jeg husker forrige gang at jenta mi var "rar" i opp til 4 uker før tennene endelig kom...

Mye ting som plutselig endret seg osv.

Så, you never know!

Skrevet

Hmmm.. Han er jo ikke spesielt sutrete, eller bare sånn jeg-er-trøtt- sutrete..

Noe av problemet er at vi har vært så dumme at vi har kost han i søvn de siste ukene (Pga sykdom og urolig), så han sovner jo ikke om vi ikke gjør det.. Og det er jo sikkert noe av grunnen til at han ikke sovner av seg selv igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...