daydreamer Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Mini her i huset har begynt å bli så "skrikete" på kveldene. De første dagene hjemme sov han godt i vuggen sin og vi la oss samtidig rundt 22-23 tiden. Jeg fullammer og han roer seg fint med smokk i senga. De siste dagene derimot blir han veldig oppkavet og skriker seg liksom opp....vanskeligere å trøste og det er stort sett bare puppen som hjelper. Han gråter også endel når han bæsjer. Storebror er i seng rundt halv åtte og etter det er det kun skriking... Kan det være at han er overtrøtt og kan legges mye tidligere? Hva slags erfaringer har dere andre med babyer på denne alderen??
Babyønske �� Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 Tror ikke det er så uvanlig at de minste har en "rotetid" noen timer på kvelden. Noen ganger kan det skyldesluft og magesmerter, noen ganger for mye inntrykk/stimuli gjennom dagen. Eller så kan det være økedøgn, behovet for mat øker, og det tar tid å få opp melkeproduksjonen, slik at han er småsulten hele tiden. Gutten min hadde slik "rotetid" hvor han skrek omtrent konstant fra kl 19-23 hver eneste kveld fra han var 2-6 uker. Klarte aldri helt å sette fingeren på hva det var som plaget han. Noen ganger var det tydelig at det var magesmerter, men langt i fra hver kveld. Jeg merket aldri at han hadde noen økedager heller, han hadde aldri behov for å ligge mer til puppen. Det som hjalp for å roe han, var å gå på badet, legge han på stellebordet og kle av han litt og småprate. Da var han stille, så fort vi gikk ut, begynte skrikingen igjen. Helt merkelig.
FanteGuri Skrevet 27. oktober 2010 #3 Skrevet 27. oktober 2010 Storesøster hadde det slik, og nå har også lillesøster på 5 uker begynt å skrike om kveldene. Det er jaggu vanskelig å vite hva som er galt. I et minutt kan det være luftsmerter, i et annet øyeblikk er hun sulten. Her var det skriking mer eller mindre fra kl. 18- 23.30 igår, var hjemme alene, så var ikke enkelt å få lagt storesøster med en urolig baby på armen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå