Gå til innhold

spørsmål til dere med flaskebarn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

-hvor gammel var deres baby da h*n sluttet å spise om natta?

- hvor mye og ofte spiste h*n rundt 3-4 måneder?

- hva gjorde dere da babyen ble 4 måneder?? velling? grøt? nan2?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun sov hele natta fra hun var 2mnd.

Hun spiste rundt 150/160ml. 4-5 ganger om dagen da hun var 3-4mnd.

Begynte med grøt til kvelds da hun var 4mnd. Først med tynn smaksprøve og så økte vi etterhvert. Nå er hun 6mnd.og får velling til frokost (hun er så sulten etter natta og grøt tar for lang tid. hun er noe utålmodig på mårrakvisten;) og grøt til formiddags og kvelds

Skrevet

-Førstemann var tre uker, andre baby var premature,men sov hele natta da hun var tre mnd. Men dette er ganske tidlig da:)

-Begge har spist mye fra de ble født egentlig, førstemann drakk sa 1.2 liter i døgnet siste uken før jeg starta med grøt (og smaksprøver av forskjellig innimellom). Yngstedamen er nå snart 5 mnd (utfra termin er hun bare 3.5 mnd) og hun begynte med å smake litt potet for to uker siden, for en uke siden startet vi med ganske tynn

'grøt- tar det veldig rolig da, spiser vel drøyt etpar tesjeer nå!

Be om brosjyren "mat for spedbarn", gitt ut av helsedirektoratet, der er det masse info -og oppskrifter til babymat også:) Jeg har brukt den mye til førstemann, der står i grunn det meste ang. mat til de små:)

Kan evt. lastes ned her:

http://www.helsedirektoratet.no/publikasjoner/faktahefter/mat_for_spedbarn__brosjyre__15566

Skrevet

Brukte også det heftet "mat for spedbarn" og bruker det fortsatt. Kan som "mammatetogansketette:))" også anbefale det

Skrevet

Tror han var rundt 3,5mnd når han sluttet emd nattmåltid. Bare ble sånn, vi avennet han ikke.

Spiste vel 60-100ml nan (Egentlig litt lite) 5-6ganger om dagen.

Jeg begynte med grøt like før 4mnd. Ventet lenge med å gi nan2, for det var så hardt for magen hans.. Har akk gått over til nan2 igjen nå, og nå er han snart 6mnd.. Tålte det mye bedre nå enn når han var 4mnd..

Skrevet

Gutten min er snart 7mnd

-Han sov gjennom natta fra han var 2,5mnd ca.

-Han spiser 4 måltider om dagen. 200ml mme, grøt+vann, 200ml mme, grøt+100ml mme

-begynte med grøt fra 3mnd alder, nan2 da han var 4mnd.

Skrevet

Han sov natta igjennom fra ca. tre måneder. Han spiste fra 1,1 - 1,4 l mme i døgnet fra 2-4 måneder. Begynte med grøt med fruktmos i en uke før han var fire måneder, til kvelds. Har begynt med Hipp2 også, men den klumper og løser seg dårlig opp, så jeg har gått over til Hipp1 igjen. Trenger ikke 2 når de får annen føde i tillegg. I tillegg får han smaksprøver på mye forskjellig som de kan spise fra 4 måneder:)

Skrevet

Min baby er snart 4 måneder, og spiser fortsatt en gang om natta. begynnte med litt grøt for ca 2 uker siden (fordi han trengte mere mat). han spiser 5 ganger i døgnet, 200 ml hver gang, + litt grøt. han spiser Nan Ha 1 og jeg tenker fortsette med det en stund til!

Skrevet

Jenta mi begynte å sove over natta fra ca 4,5-5mnd alderen.

Husker ikke akkurat hvor mye hun spiste i 3-4mnd alderen, men jeg regner med 150-180ml pr måltid. Hun hadde da 5 måltider pr. dag.

Da hun var 3,5mnd begynete jeg med små smaksprøver på grøt. Ved 4mnd spiste hun ca 1/2 posjon + fruktmos. Begynte med nan2 ved 4mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...