Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt inspirert av en gammel tråd på kranglesiden der det var snakk om stygge navn. Var en utrolig artig tråd hvor det kom fram mange synspunkter og det merkes god at det var veldig mange hormoner i sving hos samtlige. Det er vel en god grunn til at denne tråden ble startet på kranglesiden, hihi. :D

Men det jeg egentlig tenkte på angående tråden. Min samboer har kommet på den ideen at vi skal kalle lillebror med sånne elgamle navn, sånne navn som gamlinger har på gamlehjemmet. Dette pga at han ikke vil at lillebror skal ha lik navn som alle andre barn, disse såkaldte moderne navnene. Er forsåvidt litt enig i det han sier men jeg vil ikke kalle lillebror for Fritjof, Halgeir eller Torfinn. Det er vel sånne navn det blir hvis vi skal ha gamle navn.

Hva synes dere om det her da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brage, Keino, Falk, Roald, Johnny, Hjalmar, Håkon, Loke,

Noen forslag på typiske forrige/eldre generasjonsnavn... :)

Skrevet

Er egentlig veldig enig med din samboer miessi :) Vi blir å lete navn bakover i slekta, syns det er litt kos å kalle opp etter familien.

Skrevet

Kjempe kult! Trenger heller ikke velge disse navnene. men per, finn, jens, knut, eirik og nils er eksempler på navn som ikke er mye brukt!

lykke til

Skrevet

er veldig smak å behag, synes alle skal få kalle barna hva de selv synes er fint :)

selv liker jeg navn som er litt mer " spesielle" noe som ikke alle heter.

Skrevet

De navnene fra gamlehjemmet er jo veldig spesielle siden de er på tur ut, det er jo få som heter det. Man kan jo gå enda mer bak i tid for å finne enda mer spesielle navn.

Samboeren mine er bare super ;)

Skrevet

Vår gutt skal hete Sverre etter morfaren min, så vi har gått for et gammelt norsk kongenavn rett og slett! :)

Jeg syns det er er kjekt å ha et sterkt gammelt navn og ikke et dillenavn som ikke er særlig søtt på en 40-åring! ;P Men det er min mening!

Og som Miessi sier, de gamle navnene er på vei ut... og det syns jeg er synd, for mange av de navnene er virkelig flotte!! :)

Skrevet

Jeg leste et eller annet sted (ssb.no?) at navn ofte går i sykluser på ca 60 år. Selv følr jeg at det er masse unger som får navn jeg bare forbinder med gamlinger for tida. Det er vel nettopp fordi mange tenker som dere :)

Vi har forsovidt også tenkt at vi ikke ville ha et motenavn, men jeg merker jeg liker mange av de mest populære navnene for tida. Og så har mannen hele tida sagt at han vil ha dobbeltnavn, så vi ender trolig opp med en kombinasjon av et "gammeldags" og et "nytt" - men det er fryktelig vanskelig for det er mange sånne kombinasjoner som bare ikke passer sammen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...