Miessi Skrevet 25. oktober 2010 #1 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg føler jeg har begynt å svette mye mer en vanlig (svetter nesten aldri) og jeg føler ikke helt fresh selv om det bare er noen timer siden jeg har dusjet. Blir ikke noe lukt men har liksom ikke den gode følelsen som jeg brukte å ha før, etter å ha dusjet. Så nå har jeg bestilt en frisør time for å få orden på sveisen. Noe annet jeg kan gjøre for å bli litt mer fresh?
Dolcemami*stolt mamma* Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 Kjenner meg såå igjen med tanke på svettingen. Svetter omtrent ikke til vanlig, men nå må jeg vaske meg og bruke deo tre ganger om dagen. Ikke at det lukter, men ikke kult og føle seg svett heller. Pluss at jeg gikk fra å ha tørt hår(vasket det bare hver 2. eller 3. dag), men nå må jeg vaske det hver dag ellers ser det fett ut. Har i tillegg lagt på meg 18kilo, gidder ikke sminke meg lenger, og føler at babyen dingler mellom bena når jeg går. Med 1 dag igjen til termin tør jeg ikke ta sjansen på å dra til frisøren før etter fødselen. Har begynt å bekymre meg for at vannet skal gå av en eller annen grunn... Så sitter mye hjemme og ruger for tiden =) Det jeg gjorde tidligere i graviditeten var og kjøpe ting som øredobber, smykker, vesker og annet tilbehør som man kan bruke etter fødsel også. Pluss at jeg tok ansiktsmasker o.l. som gjorde at jeg følte meg freshere. Det skal ikke så veldig mye til før man føler seg litt bedre, men jeg har rett og slett begynt og drite litt i det siden det er så kort tid igjen. Tenker at jeg skal unne meg en ny garderobe og frisyre etter fødsel, da tror jeg virkelig at jeg trenger det
Dolcemami*stolt mamma* Skrevet 26. oktober 2010 #3 Skrevet 26. oktober 2010 Oi, det ble visst litt langt, men har mye fritid om dagen
Miessi Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2010 Hehe, du er nok ikke den eneste som har mye fritid for tiden. Her sitter jeg hele dagen hjemme å ruger Takk for gode tips Jeg har 15 dager til termin og har gått opp ca 10 kg (eier ikke badevekt, noe som jeg synes er en veldig deprimerende ting). Jeg sminker bare når jeg skal til selskap eller et sted der det kan være fremmede, så da blir det sminking 2-3 ganger i mnd. Ordner heller ikke håret, pga det blir så kliss med alt. Deo bruker jeg heller ikke, men det kan jeg kanskje begynne med for å føle mer fresh. Går vanligvis med de samme vide gravidklærene som jeg har gjort siden det begynte å bli litt kaldere ute, ikke noe finklær altså. Vanskelig å føle seg fresh av sånn livstil, men heldigvis har jeg bare 15 lange dager igjen til termin.
enits40 Skrevet 26. oktober 2010 #5 Skrevet 26. oktober 2010 Henger meg på her. Føler meg alt annet enn fresh! Ikke noe sminke, kjedelig hår, hoven i leppene (!), nyankommet dobbelthake, bleik, lei , tung, svett, immobil etc.... Dessuten tror jeg at jeg er i ferd med å utvikle meg til å bli en hustyrann! Synes at alle andre bare svinser forbi, pene og fjonge og med tusen avtaler og gjøremål. Og her sitter jeg igjen i sofaen og blir surere og surere og mer og mer irrasjonell....Jeg klager og småsipper og dirigerer - hent ditt, kjøp datt, jeg er så lei.... Jeg henger over disse sidene og gjør ingenting av alle de fornuftige tingene jeg egentlig burde ha gjort (som å vaske). Har min første permisjonsuke, og så langt har det rett og slett ikke vært noen suksess.....Godt at jeg har en så tålmodig (og travel) familie!
Miessi Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. oktober 2010 Det var kjempe godt forklart hvordan man føler seg enits40! I tillegg til dette så unngår man å gå ut av huset og hvis man er nød så går man ut helst på kvelden når det er mørkt.
LiMette og lillegutt Skrevet 26. oktober 2010 #7 Skrevet 26. oktober 2010 Haha, den kjente jeg meg igjen i. Jeg er penest i mørket om dagen, så eventuelle gjøremål får vente til skumringen har lagt seg:) Føler meg alt annet enn fresh selv, håret blir bare sopt sammen i en ball, joggebuksa klarer jeg meg ikke uten, og begrepet "stå opp" innebærer å flytte skrotten fra senga og inn på sofaen i stua. Sminker meg litt når jeg må ut av huset, det er heldigvis utrolig hva litt pudder og maskara kan utrette. "Jøss, du ser da frisk ut", fikk jeg her en dag. Haha, du skulle sett meg før jeg gikk på badet. Skinnet bedrar, sier jeg bare. Lurer litt på å bestille meg en frisørtime før fødsel, det hjelper sikkert å være litt fresh på håret. Så tenker jeg litt på spabehandling også, men det får vente til lillemann er ute.
Miessi Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 26. oktober 2010 Hehe, joda det å stå opp er å flytte skrotten fra senga til sofaen, det skjer akkurat det samme er. Gleder meg til frisør time torsdag, da kan jeg endelig føle litt mer fresh på håret.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 27. oktober 2010 #9 Skrevet 27. oktober 2010 henger meg på jeg også. føler meg ikke akkurat flott om dagen, har kjempestor mage å det før eg høre uansett hvor jeg er. har "vokst" ut av gravid klærene mine, så går i t skjorte og joggebukse og hettejakkene til sambo. steller meg litt på håret og litt sminke når jeg skal ut av huset, men går ikke ut av huset med mindre jeg må. til middag blir det ofte litt "sop-ihop" fra fryser og kjøleskap, blir hedigvis godt tatt i mot, har da tross alt laget middag har fått lov av kjære sambo å ta hairextention og kjøpe meg litt nye klær etter fødselen, så det gleder eg meg skikkelig til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå