Gå til innhold

Kan noen forklare meg hvordan ting foregår ved start av spray?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første blødnings dag idag og må ringe å gi beskjed om dette i morgen. Trenger litt info om hvordan dette fungerer når man skal starte med spray? Osv? Takk for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du hr ring sykehuset noterer de datoen din. Deretter sender de deg et nrev i posten hvor det står dato for oppstart av sprayen pluss kanskje oxo dato for ul.

I brevet ligger også resepter som du kan hente ut etterhvert som du trenger. De fete må bestille de opp, da de ikke har det alltid på apoteket.

Så sånn med meg ligger alle medisinene mine på apoteket til jeg henter de ut.

Du skal beg på spray 21.syklusdag, men det står om det i brevet.

Hvilket sykehus hører du til?

Skrevet

Hvilken syklusdag du begynner på spray avhenger også litt av hvor lang syklus du har. Jeg har begynt på dag 12, 15 og skal nå begynne på dag 16, da jeg har syklus på 21-35 dager.

Jeg har fått opplyst start for spray av spl når jeg ringer inn, og alle andre datoer står i brevet som kommer etter noen dager.

Lykke til - kanskje vi får følge med spray, sprøyter og uttak!

Skrevet

Jeg hører til i Porsgrunn :) Du da? Skulle visst starte på sprøyter på dag 20 sa dem i tlf idag:) Blir spennende:)

Skrevet

Holder til i Porsgrunn, dem skulle sende papirer,resepter.... Og med oppstart på dag 20 med spray :) Spennende:)

Skrevet

Jeg er på Riksen. Da ligger jeg litt foran deg i løypa. Starter med spray 3 november. Jeg skal på kontroll 23 november, og vet foreløpig ikke når jeg starter med sprøyter. Får vel greie på det på kontrollen.

Ja det er spennende! Er det første forsøk? Jeg skal i gang med tredje forsøk.

Skrevet

Heisann :)

Fikk alle papirer i går.... Skal igang med spray den 13 november og sprøyter fra 1 desember- 10 des og ultralyd den 10 des. Skulle ta 225 IE noe jeg synes var mye egentlig.... For med puregon var første forsøk 125IE og andre forsøk 150IE.... Men dette tredje siste forsøket vårt blir det oppstart med Menopur og spray :) Så spennende,men etter to andre mislykkede forsøk er desverre trua liten da jeg har hatt dårlige egg hver gang så aldri fått innsett :/ Dette blir etter hva jeg forstod på legen vårt siste forsøk om ikke ting ser bedre ut denne gangen! :/

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg tenker det er helt normalt at de øker litt på doseringen på Puregon. Første forsøk jeg hadde startet jeg med 200 E, så har det øket jevnt for hvert forsøk. Nå, forsøk nr 5 skal jeg ta maks-dose på 450 E.

Jeg hadde først to uttak hvor det aldri ble satt inn noe egg igjen pga elendige egg. Da fikk jeg også beskjed om at hvis det ikke ble noen brukbare egg på neste forsøk, så kom jeg ikke til å få noen flere forsøk. Forsøk 3 var det faktisk 1 egg av 13 som var kvalitet over, og som ble satt inn, men ble ikke gravid.

Forsøk 4 gjorde legen som bestemte uttaksdato en blemmert. Det ble altfor tidlig uttak, slik at eggene var ikke brukbare da heller. Så nå skal jeg straks i gang med forsøk 5. Begynner å bli dritt lei dette nå, men kan liksom ikke gi meg føler jeg... Rekker akkurat forsøket før jul.

Jeg skal i gang med nesesprayen den 12 november. Så vi er gansk likt i løypa. Holder også til i Porsgrunn.

Lykke til.

Skrevet

Jeg skal starte med sprayen lørdag 13 :) Da ligger vi tett i løypa ja :) Sender deg en pm jeg :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...